Sportmarketing, többféle sportág — 2015/05/14 at 16:50

Sportmarketing Újragondolva Meetup: Nemzetközi sportmarketing

by

Kilencedik alkalommal rendeztük meg a Sportmarketing Újragondolva Meetupot, amelyen a sportmarketing nemzetközi trendjei kerültek a középpontba. Külföldi előadó, interaktív program, sportmarketing határok nélkül – beszámoló a rendezvényről!

Napjainkban a fizikai és a digitális határok egyre inkább leomlanak, ugyanakkor a sikeres nemzetközi szereplés komoly erőfeszítéseket kíván.

Zsédely-Péter_sportmarketing-meetup

Megnyitójában Zsédely Péter, a meetup főszervezője elmondta, hogy bár vannak biztató jelek és hazánkban is találkozhatunk kitűnő példákkal, de Magyarországon a sportmarketing még a nagy áttörés előtt áll. Ennek a helyzetnek azonban a pozitív oldalát kell nézni, mert most lehet alkotni és aktívan részt venni a terület fejlődésében. Kiemelte, hogy a rendezvény céljai közé tartozik a szakmai információáramlás elősegítése és a hazai sportmarketing szakma bekapcsolása a nemzetközi vérkeringésbe.

Thierry-De-Ridder_sportmarketing-meetup

Az előadások sorát ezért egy külföldi előadó kezdte. A Sportizon sportmarketing ügynökség stratégiai és kommunikációs igazgatója, Thierry De Ridder többek között a belga labdarúgó válogatottal is dolgozik. A nemzetközi szinten is elismert sportmarketing szakember friss ötleteket és a legújabb trendeket hozta előadásában. Kiemelte a storytelling fontosságát a kommunikációban, a szurkolóknak az eseményekbe való bevonásának szükségességét és a digitális média térhódításának elsöprő hatásait. Egy esettanulmány keretében pedig bemutatta, hogyan építették fel a Red Devils, vagyis a belga labdarúgó válogatott márkáját az elmúlt nyolc évben, a 2007-es U21-es Európa-bajnokságon sikeresen szereplő csapatra alapozva. Az egymást követő kampányokban először a korábbi legendák fejezték ki hitüket a fiatal gárdában, majd a játékosoknak a publikummal való megismertetése és népszerűsítése következett, végül a szurkolók bevonására került sor az addigra már kedvencekké váló labdarúgók közreműködésével. Az átgondolt márkaépítésnek köszönhetően mára sorban állnak a szponzorok a Red Devils ajtaja előtt, bár kétségtelen, hogy a végső cél eléréséhez a pályán aratott sikerekre is szükség volt.

Gyurán-Zoltán_sportmarketing-meetup

Gyurán Zoltán a külföldi útja miatt távol maradó Knott Attilát helyettesítette a nemzetközi szponzorációs porondra kilépő Kreativ Dental képviseletében. A fogászati cég a sportban érdekelt vállalatok nagy részét felülmúlja gondolkodásmódjával: nem érzelmi alapon döntöttek a snookerbe való beszállás mellett, hanem a sportágat feltérképezve látták meg a közönségében a saját célcsoportjukat. A nyugat-európai ügyfélkörre fókuszáló szolgáltatásaik profiljához ugyanis tökéletesen passzol a snooker idősebb, magas jövedelemmel rendelkező követőtábora, valamint a Snooker European Tour állomásainak hosszú műsoridejű közvetítései a Eurosport csatornán.

Bognár-Nándor_sportmarketing-meetup

Gyakorlati példák sokaságával a játékosmenedzsment mindennapjaiba adott bepillantást Bognár Nándor, a SportConcept tulajdonosa és ügyvezető igazgatója. Ügynöksége elsősorban a kézilabdára koncentrál, ahol a világ élvonalába tartozó játékosok karrierjének építésével foglalkoznak. Megtudhattuk, hogy meglepő módon a legnagyobb kihívás nem magyar játékost külföldön, vagy külföldi játékost Magyarországon menedzselni, hanem magyar játékost Magyarországon menedzselni. Ügyfelei képviseletében kaptak már három évre szóló ajánlatot sms-ben, adtak már el játékost a szünetben egy félpályás gólnak köszönhetően és indítottak már nemzetközi kapcsolatot az egyik kézilabdázójuk által a külföldi sportmenedzsernek visszaadott, az összeg szabad kitöltésére váró szerződéssel.

Huszár-Viktor_sportmarketing-meetup

A nemzetközi sikerre hajtó Teqball alapítója, CEO-ja stílusosan éppen egy külföldi tárgyalásról érkezett a meetupra. Huszár Viktor nagyon jól összerakott és lendületesen előadott prezentációja láttán egyértelmű volt, hogy rendszeresen szerepel nagy publikum előtt. A – leegyszerűsítve – labdarúgás és a ping-pong kereszteződésével megalkotott sportág népszerűsítése során elsősorban a nemzetközi szinten ismert futballista legendák ajánlásaira építkeznek, vírusvideókkal támogatva. Elsőre talán úgy tűnhet, de nem egytermékes startupról van szó: a kültéri és beltéri Teqball asztalok mellett egyedi statisztikákat készítő szoftver, valamint a labdarúgás mellett további sportágak bevonása teszi vonzóvá a szabadidős és a professzionális felhasználók széles rétege számára a Teqballt.

Orosz-Pál_sportmarketing-meetup

Az előadások sorát az FTC Labdarúgó Zrt. vezérigazgatója, Orosz Pál zárta, aki a Ferencváros márkaépítéséről beszélt. Elmondta, hogy 2011-ben, amikor átvették a Fradit, új alapokra helyezték a marketinget. Az elmúlt években 1 millió 40 ezerről további 640 ezerrel nőtt a klub szimpatizánsainak száma, amely azt mutatja, hogy a márka fejlődése jó irányba tart, a Fradi pedig Magyarország legismertebb márkaneve. A kereskedelmi jogok visszaszerzésével megreformálták a klub merchandisingját, a kommunikációs rend bevezetésével új alapokra helyezték a Fradi Médiát, az infrastrukturális beruházásokkal pedig a stadion üzleti és működtetési lehetőségeit is európai szintre emelték, hosszú távra előre kalkulálható bevételeket bebiztosítva. A Ferencváros külföldön is jól csengő név, amit aktív részvétellel erősítenek a nemzetközi klubszövetségekben [ECA- European Club Association, EMCA- European Multisport Club Association] vagy például a rasszizmus elleni kampányfilmjük nemzetközi versenyre való benevezésével.

Tóth-Balázs_sportmarketing meetup

A meetup hivatalos programját a moderátori feladatokat ellátó Tóth Balázs, marketing közgazdász sportmenedzser, honlapunk munkatársának zárszava fejezte be, de a vendégek még sokáig maradtak kötetlen kapcsolatépítő beszélgetésre.

Meetup-közönségA-meetup-vendégei-hallgatják-az-előadásokatKapcsolatépítés-a-meetuponA-sportmarketing-meetup-szervezőcsapata

További fotók a meetupról:

HTpHoTo – Nemzetközi sportmarketing meetup

A meetup letölthető előadásai:

Thierry De Ridder: You are never a loser until you quit trying
Gyurán Zoltán: Sportmarketing Kreativ Dental módra
Bognár Nándor: „8-ból hét biztosan megsértődik…”

Meetup a DIGI Sporton:

A Sportmarketing Újragondolva Meetup felvezetése keretében Bor Máté, a Teqball projektmenedzsere és Zsédely Péter voltak Szombathy Pál vendégei a DIGI Sport Reggeli Start című műsorában:

A meetupról a médiában megjelent anyagok:

Sportmarketing: az előny behozhatatlan, de a Fradi méltó helyére kerülne – Nemzeti Sport Online
Orosz: „1 milliárdot hozhatna az EL-csoportkör a Fradinak – csakfoci.hu
Jaj-jaj-jaj, még mindig nagyon kevés pénz van a magyar futballban! Vagy mégsem? – 444.hu
Fradi: Nem fogunk soha egy Manchester United szintjére eljutni – Sport24
Sportmarketing Újragondolva – Juventus Rádió
Sportmarketing meetup: a Fradi és a sznúker is a témák között – Nemzeti Sport Online
Merre tart a nemzetközi sportmarketing? – Kreatív Online
Sportmarketing határok nélkül – Magyar Marketing Szövetség

Korábbi meetupok

A korábbi Sportmarketing Újragondolva Meetupok beszámolói, képei, valamint a DIGI Sport Reggeli Start műsorában lement beszélgetések megtekinthetők az alábbi linkeken:

A sport társadalmi hatásai – 2014.11.13., Loffice
Futball marketing – 2014.05.29., Loffice
Sport és innováció – 2013.11.21., Mu Színház
Sport és média – 2013.05.05., Symbol
Sportban az üzlet – 2012.11.28., Mu Színház
Az olimpia marketing szemmel – 2012.05.17., Mu Színház
SportPR/Sport branding – 2011.11.10., Mu Színház
A sport online/mobil marketing vonatkozásai – 2011.05.26., Fogasház

Fotók: Horváth Tamás (HTpHoTo)

Sportszemle 2015.05.14.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close