Magyar cég a snooker európai elit sorozatának névadó szponzora
Hazai cég nagyon ritkán lép ki a nemzetközi porondra a szponzoráció területén. Az pedig még nagyobb fegyvertény, hogy a Kreativ Dental fogklinika nemcsak egyetlen eseménynek, hanem egy több állomásos sorozatnak, a World Snooker szervezésében zajló European Tournak lett a névadója. Knott Attilával, a vállalat tulajdonosával beszélgettünk.
A Kreativ Dental neve tavaly ősszel a Ruhr Open mellett tűnt fel először. Ezt követte még szintén tavaly a Lissabon Open, végül a fogklinika a teljes 2015-16-os European Tour sorozatot bevállalta. Sőt a 6 állomáson kívül további World Snooker világranglista versenyekhez is adja a nevét.
Ilyen világranglista verseny lesz a február 4. és 8. között megrendezésre kerülő German Masters is, amelynek kapcsán a Kreativ Dental tulajdonosával, Knott Attilával beszélgettünk.
Fogklinikaként hogyan kerültek kapcsolatba a snookerrel?
Két éve Írországban vettem részt egy kiállításon, ahol az egyik ismerősöm keresztül találkoztam Ken Doherty-vel, a korábbi ír világbajnok snooker játékossal. Éppen egy reklámarcot kerestünk a cégünknek, akinek azt a szerepet szántuk, hogy az ír piacról vonzza be hozzánk a pácienseket, így jött az ötlet, hogy szerződtessük Ken Doherty-t.
A snookerrel való kapcsolatunk aztán fokozatosan elmélyült: tavaly ősszel két versenyt szponzoráltunk, az idei évre pedig a World Snooker European Tour névadó szponzorai lettünk.
Nagyon nagy ritkaságnak számít, hogy egy magyar cég egyáltalán nemzetközi sportesemény sorozatot szponzoráljon, hát még olyat, amelyiknek nincs is hazai állomása.
Eddig valóban elkerülte a European Tour Magyarországot, de ezen szeretnénk változtatni. Nemzetközi piacon működünk, de magyarok vagyunk, Budapesten van a központunk, ezért tervezzük, hogy a sorozatot jövő tavasszal Budapestre is elhozzuk a Kreativ Dental Budapest Open keretében.
A jövőben működhet ez fordítva is: rendelőt nyitnak olyan országban, ahol most még nincsenek jelen, ellenben a European Tour sorozatban szerepel?
Erre egyelőre kevés esélyt látok, hiszen például Bulgária, vagy Lettország nem az elsődleges célpiacunk. Számomra most a legfontosabb tényező az volt, hogy a European Tour versenyeit a Eurosport fő műsoridőben közvetíti, és ez kiemelt nézettséget biztosít számunkra az egész kontinensen.
Milyen célokkal kezdtek bele a szponzorációba?
Az elsődleges célunk a márkaépítés. Ennek elérésére tökéletesen megfelel, hogy a Eurosport közvetíti az általunk szponzorált snooker tornákat.
Tűztek-e ki konkrét eredményeket?
Konkrét számokat nem tűztem ki, az első év tulajdonképpen a teszt időszaka. Ebben az évben nyolc versenyünk biztosan lesz, sőt egy kilencedik is tárgyalás alatt áll. Mindegyik tornát közvetíti a Eurosport, megnézzük, hogy az adások milyen számokat hoznak és utána fogom tudni elemezni a helyzetet és dönteni a folytatásról.
Hogyan tervezik a szponzoráció aktiválását, vagyis milyen eszközökkel próbálják meg bevonni a célközönséget, tudatosítani bennük a szponzoráció tényét?
Ezen a héten, február 4. és 8. között kerül sor a German Masters-re, amely ugyan a European Touron kívüli verseny, de szintén névadó szponzorként szerepelünk a rendezvényen. A berlini Tempodromban péntekre, szombatra és vasárnapra előzetesen elkelt minden jegy, ami 2000-2500 nézőt jelent naponta. Egy standdal készülünk, ahol a közönség információt kaphat a szolgáltatásainkról, valamint egy nyereményjátékot is szervezünk. A szerencsés nyertesek a döntőben használt snooker golyókat vihetik haza, amelyeket a torna győztese dedikál számukra.
Nekem pedig az a megtisztelő feladat jut vasárnap estére, hogy a Kreativ Dental German Masters első helyezettjének járó serleget személyesen adhatom át.
1 hozzászólás
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: Nemzetközi sportmarketing | sportsmarketing.hu