Május 17-én harmadik alkalommal rendeztük meg a Sportmarketing Újragondolva Meetupot, amelynek témáját az idei év legnagyobb sporteseménye, az olimpia jelentette. Különlegesség, hogy a rendezvényt először bővítettük ki expo résszel.
Ismét a Mu Színházban gyűltünk össze a Sportmarketing Újragondolva Meetup keretében, hogy ezúttal az olimpia marketing vonatkozásait vizsgáljuk meg a különböző érintettek – sportszervezet, szponzor, beszállító, média – segítségével. A rendezvény első alkalommal került kibővítésre egy expo résszel, ahol sporthoz és marketinghez kötődő szervezetek kaptak kiállítási, bemutatkozási lehetőséget.
A téma 2012-ben megkerülhetetlen, hiszen az olimpiai és paralimpiai játékok a világ legnagyobb sporteseménye. Az olimpia már önmagában felkelti a marketing szakma érdeklődését, hiszen az ókorra visszanyúló gyökerekkel rendelkező márka, amelynek szimbólumait – többek között az egymásba fonódó öt karikát, az olimpiai lángot – az egész világon ismerik. Kommunikációs csúcseseményről beszélhetünk abban a vonatkozásban is, hogy a játékokat övező hatalmas érdeklődést kihasználva, az olimpiához változatos módon kapcsolódó szervezetek sora dolgozik a pozitív képzettársítás kialakításán.
A meetupot Szekeres Pál, a NEFMI [legújabb nevén EMMI] sportért felelős helyettes államtitkárának fővédnöki köszöntője nyitotta. Az olimpiai és paralimpiai aranyéremmel is rendelkező szakember videoüzenéteben kifejtette, hogy az olimpiai mozgalom számára fontos, hogy folyamatos érdeklődést generáljon, ezért rendezik két nyári olimpia között a télit, és ezért hozták létre az ifjúsági olimpiát.
Az első előadást Gömöri Zsolt, a Magyar Paralimpiai Bizottság [MPB] elnöke tartotta, aki megerősítette a Szekeres Pál által mondottakat, miszerint az olimpiai és a paralimpiai játékok napjainkban már nem két különálló esemény, hanem egyetlen egységként kezelt verseny. Hangsúlyozta, hogy a parasportban is minőségi versenysportról beszélhetünk, amely különleges értékekkel bír (egyedi, bevonó, támogató), és kiemelte, hogy a paralimpia a részt vevő országok, sportolók száma alapján a világ második legnagyobb sporteseménye.
Németh Erzsébet, a 2004 óta olimpiai beszállító Polaritás Kft. képviseletében elárulta, hogy különleges helyzetben vannak: a kajak-kenu versenyek rajtgépei tekintetében tulajdonképpen nincs versenytársuk, ezért nem kell minden marketingeszközt bevetniük az üzletszerzés érdekében, hanem őket keresik meg a felkérésekkel. A 2020-ig élő szerződéssel rendelkező vállalat előadójától érdekes történeteket hallhattunk az olimpiai beszállítókkal szembeni követelményekkel kapcsolatban.
Domán Éva, a többek között a Nemzeti Sportot, Képes Sportot, Sport&Style-t is kiadó Ringier marketing igazgatója elmondta, hogy négyévente az olimpia átveszi a labdarúgástól a vezető szerepet a címlapok és a tartalom tekintetében, előtérben természetesen a magyar vonatkozású eseményekkel. Ezt az időszakot a szerkesztőség is szurkolóként éli meg, és különleges akciókkal készülnek az olvasói és hirdetői kör érdeklődésének fokozására.
A szünet után Mihók Ildikó, a Magyar Olimpiai Bizottság [MOB] marketing és kommunikációs igazgatója folytatta az előadásokat, aki egy rövidfilmmel szemléltette az egyedülálló, pozitív olimpiai életérzést. Megtudhattuk, hogy bár az olimpia vonzó az üzleti szféra szereplői számára, nehézséget jelent, hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottság top partnerei szektorkizárólagossággal rendelkeznek hazánkban, annak ellenére is, hogy a magyar leányvállalataik nem minden esetben hajlandók a MOB anyagi támogatására.
Kónya Andrea, a K&H Csoport szenior kommunikációs referense elmondta, hogy 11 éve partnerei a MOB-nak és 6 éve az MPB-nek. A négyévente jelentkező csúcsok mellett színes tömegsport rendezvényekkel – olimpiai futó és kerékpáros napok – igyekeznek megtartani a magas szintet és tenni a társadalmi felelősségvállalásért. Az olimpiai kapcsolat az évek alatt mérhető ismertség és imázs növekedést hozott a K&H Csoport számára.
Az előadások zárásaként Gergely István kétszeres olimpiai bajnok vízilabdázó mutatta be a sportág hazai gazdasági helyzetét és marketing lehetőségeit. Felhívta a figyelmet, hogy az olimpiai sikersport könnyen nehéz helyzetbe kerülhetne, ha a kiemelkedő eredmények elmaradnának. Sok veszélyt rejt magában, hogy korlátozottak a saját bevételi források (a jegyeladásból, televíziós közvetítésekből származó bevételek minimálisak, merchandisingból, játékos értékesítésből származó bevétel pedig gyakorlatilag nincs), így azokra a szponzorokra vannak utalva, akiknek kevés felületet tudnak rendelkezésre bocsátani a felszereléseken és az uszodákban. Több ötletet is felvázolt a sportág eladhatóbbá tételére – például a boxban már bevált testfestést, a bajnokság átütemezését, kisebb pálya használatát -, de ezek egyelőre süket fülekre találtak a hazai szövetségben, noha a szabályok lehetőséget adnának a bevezetésükre.
A Sportmarketing Újragondolva Meetupon első alkalommal kaptak bemutatkozási lehetőséget a sportszervezetek és az üzleti szféra szereplői egy expo típusú kiállítás keretében. Az expon szereplő cégeknek – AT WORK, Felix Promotion, Ringier, Sportalkímia, Sportime Magazin, Sportsmarketing Hungary, Sport 540 Sportmenedzser Egyesület – izgalmas programokat köszönhettünk: tölthettünk ki sportpszichológiai tesztet, belelapozhattunk olimpiai és világbajnokok közreműködésével készült önfejlesztő könyvbe, vagy éppen ízelítőt kaphattunk egy közelgő workshopból, amelynek témája a sport betörése a közösségi hálóra.
A meetupról más médiában megjelent beszámolók:
Nemzeti Sport Online – Magyar startgép Londonban; merre tovább, vízilabda?
Kreatív Online – A fecskenaci hátulját is el lehetne adni
További fotók a meetupról:
facebook.com/SportsmarketingHungary
A korábbi meetupok összefoglalói:
Sportmarketing Újragondolva Meetup: Sport PR / Sport branding
Sportmarketing Újragondolva Meetup: a sport online és mobil marketing vonatkozásai
12 hozzászólás
Pingback: Párhuzamos szponzorálási és arculat-átviteli szerződések – egy megoldhatatlan kérdéskör lehetséges megoldásai | Sport 540
Pingback: Sportban az üzlet témával jön a Sportmarketing Újragondolva Meetup | Sportsmarketing
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: Sportban az üzlet | Sportsmarketing
Pingback: Sport és média témával jubilál a meetup | Sportsmarketing
Pingback: Meddig marad a TV az úr? | Sportsmarketing
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: Sport és média | Sportsmarketing
Pingback: A sport társadalmi hatásai témával jön a Sportmarketing Újragondolva Meetup | Sportsmarketing
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: A sport társadalmi hatásai | Sportsmarketing
Pingback: Nemzetközi téma és külföldi előadó a Sportmarketing Újragondolva Meetupon | sportsmarketing.hu
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: Nemzetközi sportmarketing | sportsmarketing.hu
Pingback: A Szurkoló Mint Fogyasztó A Tizedik Sportmarketing Újragondolva Meetup Témája | Sportsmarketing.hu
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: Szurkolói élmény | sportsmarketing.hu