November 10-én második alkalommal rendeztük meg a Sportmarketing Újragondolva Meetupot. Az aktuális témát a sport PR/sport branding szolgáltatta, a helyszínt pedig a Mu Színház. Visszatekintő a rendezvényre.
A Sportmarketing Újragondolva Meetup keretében ezúttal azért gyűltünk össze, hogy a sport PR és a márkaépítés témakörét járjuk körül a különböző érintettek – sportszervezet, vállalati szféra, ügynökség, média – nézőpontjából vizsgálva. A növekvő érdeklődésnek köszönhetően tágasabb helyszínt kerestünk, így az újszerű kezdeményezések befogadására nyitott Mu Színház teremtette meg a rendezvény kreatív légkörét.
A téma fontossága vitathatatlan, hiszen minden gazdasági egység törekszik a márkateremtésre, mert az életerős márka a fogyasztók hűségét fejezi ki és piaci előnyöket biztosít. A vállalati szféra szereplői a brandinget hosszú ideje a marketingtevékenységük egyik meghatározó részének tekintik, csakúgy, mint a PR-t, amely a modern felfogás szerint jóval túlmutat a sajtókapcsolatokon. Az üzleti alapon működő sportszervezetek a sikeres gazdasági mintákat követve szintén komoly figyelmet fordítanak a márkaépítésre és a PR-ra egyaránt.
Az előadások sorát Náray Vilmos, a Live PR/Live Sport ügynökség vezetője nyitotta, aki a sportolókban rejlő kommunikációs értékeket, illetve azok kihasználási lehetőségeit elemezte. Nárayhoz hasonló témával, de eltérő véleménnyel érkezett Rácz Felix, az egyéni sportolók karrierjével és imázs építésével foglalkozó Felix Promotions tulajdonosa. A 2010-ben az év sportmenedzserének választott szakember inkább a „rosszfiúkat” kedveli, és Rooney példájával igazolta, hogy a balhék nem jelentik automatikusan a szponzorok elriasztását. Véleménye szerint Kelet-Európából is vezet út a világhírnévhez, elég csak Jelena Iszinbajevára, Blanka Vlasic-ra, vagy a Klicsko-fivérekre gondolni. Várkonyi Ádám, a Videoton FC marketingvezetőjének előadása rávilágított arra, hogy Székesfehérváron versenypiaci termékként tekintenek a labdarúgó klubra. Komoly szakmai stáb dolgozik a marketing minden elemén az online platformoktól kezdve, a merchandisingon át, a játékosoknak a kommunikációs tevékenységbe való bevonásáig.
A prezentációkat Horváth Vanda, a Ringier Sport Network marketingvezetője folytatta a szünet után, bemutatva a kiadó széles sport portfóliójában [Nemzeti Sport, NSM, Képes Sport, Sport & Style, Népsort blogrendszer] rejlő lehetőségeket. Horváth Vanda elmondta, hogy mivel a Nemzeti Sport brandet szinte mindenki ismeri, elsősorban a márkakiterjesztésen dolgoznak. A Red Bullt Büttl Krisztián marketing manager képviselte, aki élvezete előadással ismertette a cég határozott szponzorációs felfogását és az ehhez kapcsolódó irányelveket mind a sportolókra, mind az események vonatkozóan. Lóránt András FIBA-licenszes sportmenedzser az NBA lockoutnak az európai piacra gyakorolt hatásáról beszélt, valamint a lockout időtartama alatti PR tevékenység és márkaépítés elemeit boncolgatta.
A rendezvény interaktivitására nem lehetett panasz: az előadóknak címzett rengeteg kérdést, és az ezek mentén kialakult beszélgetéseket a meetup moderátori feladatait ellátó Jagodits Rómeó, a Magyar Futballmarketing Műhely alapítója koordinálta.
A Sportmarketing Újragondolva Meetup felvezetése keretében két interjú is készült a rendezvény egy-egy előadójával a DIGI Sport Reggeli Start című műsorában:
A meetupról más médiában megjelent beszámolók:
Nemzeti Sport Online – Ön Wayne Rooneyt vagy Roger Federert választaná reklámarcnak?
Origo Sport – „Fel kell építeni az új generációt” – lemaradásról beszélnek a magyar sportmarketingesek
További fotók a meetupról:
facebook.com/SportsmarketingHungary
A korábbi meetup összefoglalója:
Az első Sportmarketing Újragondolva Meetup a Fogasházban
sportsmarketing.hu
16 hozzászólás
Az első fórumon voltunk.
A honlaphoz gratulálok, de igen kevés rajta a hazai anyag.
Ha a szabadidő sport példái (a Ringier szavazáson e Telekom Vivicittá nyerte az év sportkampányát) is beleférnek, akkor várom a jelentkezését.
Kocsis árpád
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup olimpiai marketing témában | Sportsmarketing
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup az olimpiai marketing jegyében | Sportsmarketing
Pingback: Sportban az üzlet témával jön a Sportmarketing Újragondolva Meetup | Sportsmarketing
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: Sportban az üzlet | Sportsmarketing
Pingback: Sport és média témával jubilál a meetup | Sportsmarketing
Pingback: Meddig marad a TV az úr? | Sportsmarketing
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: Sport és média | Sportsmarketing
Pingback: Futball marketing témával jön a Sportmarketing Újragondolva Meetup | Sportsmarketing
Pingback: Futball marketing témával jön a Sportmarketing Újragondolva Meetup | Sportmenü
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: A sport társadalmi hatásai | Sportsmarketing
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: A sport társadalmi hatásai
Pingback: Nemzetközi téma és külföldi előadó a Sportmarketing Újragondolva Meetupon | sportsmarketing.hu
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: Nemzetközi sportmarketing | sportsmarketing.hu
Pingback: A szurkoló mint fogyasztó a tizedik Sportmarketing Újragondolva Meetup témája | sportsmarketing.hu
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: Szurkolói élmény | sportsmarketing.hu