Új sportág született 2014 nyarán. Két magyar fiatalember, Borsányi Gábor és Huszár Viktor megteremtette a Teqballt. A ping-pong foci – ahogyan néhányan elnevezték – szédítő gyorsasággal terjed hazánkban és külföldön is. A sikerben kiemelkedő szerepe van a marketing tevékenységeknek. Magyarországon talán még nem is volt példa rá, hogy egy sportág ilyen jól átgondolt üzleti és marketing stratégiával induljon.
Az ötlet rendkívül egyszerűnek tűnik. Keresztezd a lábteniszt az asztalitenisszel, kapcsold össze a focival, építs köré egy történetet, mai technológiát, modern marketinget, erős kommunikációt. És a dolog, úgy tűnik, működik.
A feltalálók szándékai szerint a Teqball nem a futball versenytársa lesz, hanem önálló sportág, de a foci utánpótlás nevelésében szerepet szánnak neki kiegészítő képzésként. A csapat egyik célja, hogy a Teqball tömegsporttá váljon.
Úgy tűnik a futballszakma elfogadta az újdonságot. Nemzetközi kapcsolatok segítettek abban, hogy bemutatassák a Teqballt külföldi edzőknek és játékosoknak, mára többek között Henk ten Cate, Ronald Koeman, Osvaldo Ardiles is a sportág támogatójaként jelenik meg.
Külföldön már beszéltek róla, amikor Magyarországon elkezdett terjedni a Teqball híre. A fogadtatás itthon is pozitív, a Ferencvárosi Torna Club együttműködő partnerként, a volt labdarúgó és utánpótlás edző Telek András pedig a szakmai referensként áll a Teqball mellett. Jelenleg megbeszélések folynak a Magyar Labdarúgó Szövetséggel, az ötletgazdák reményei szerint hamarosan szakmailag jóváhagyják az új sportot. Az első amatőr és egyetemi kupa már lezajlott, jövőre egy nagyszabású, országos kupát terveznek. A hosszútávú cél igen ambiciózus: szeretnék a Teqballt az olimpiai sportágak közé emelni.
A Teqball termékbevezetése pénzt és pénzzel erősen támogatott marketing tevékenységet kíván. A tervek nemcsak szakmaiak, hanem nem titkoltan üzletiek is. A – jó érzékkel a futball-vb idejére szervezett – indulásnál közösségi finanszírozási kampánnyal jöttek ki a szervezők. Ezt később egy befektető kérésére leállították, de a kezdeti feltöltött videók vírusként terjedtek az interneten. A világhálón fellelhető adatok szerint a Teqball az egyik leggazdagabb magyar üzletembernek számító Gattyán György tulajdonában lévő Docler Holdinggal áll kapcsolatban, így feltehetően megvan a szükséges anyagi háttér.
A Teqball honlapja, média megjelenései, rendezvény részvételei a magyar sport világában szinte kivételesen jól szervezettek, professzionálisak. A bevezető kampány hazai és nemzetközi kommunikációja a Prime Partners ügynökség nevéhez fűződik. A márka arculatát és logóját a Co&Co ügynökség tervezte, honlapjukat velük együtt az Upsolution cég készítette. A design modern, egységes színvilággal, szép vizuális elemekkel. A produkciós kivitelezés profi, szép fotózással, filmekkel
A XXI. században szinte kötelező a termék technológiai támogatása, erre fejlesztették a Teqboxot, a játék kiegészítőjét. A kamerákból és számítógépekből álló rendszer követi a labdát, az eredményt, a játékos mozgását, ebből építkezve annak fejlődését. Ha a rendszer tovább fejlődik, interaktív lesz, kapcsolódik a közösségi platformokhoz, az tovább növelheti a Teqball népszerűségét a fiatalok körében.
A cég számos rendezvényen jelent meg, nyáron rész vettek több fesztiválon [Volt, Balaton Sound, EFOTT], ahol nagy népszerűségnek örvendett a fiatalok körében a játék. Ott voltak a dubai Holtel Show-n, manchesteri Soccerex-en és a dublini Web Summit-on.
Jövőre minden nagyobb magyar városban és budapesti kerületben Teqball termek nyílnak, ez lesz a viszonteladók egyik fő feladata világszerte. Az első Teqball terem december 11-én nyílik az Aquaworld Resort Budapestben.
A Teqball nem csak a mozgás örömét adja, igazi üzleti vállalkozás. A kezdet nagyon ígéretes, a projekt indulása óta, négy és fél hónap alatt 84 országból jelentkeztek viszonteladónak.
1 hozzászólás
Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: Nemzetközi sportmarketing | sportsmarketing.hu