Sportmarketing, többféle sportág — 2013/12/09 at 11:30

Sportmarketing Újragondolva Meetup: Sport és Innováció

by

Hatodik alkalommal rendeztük meg a Sportmarketing Újragondolva Meetupot, amely során a sport és az innováció kapcsolatát elemeztük. Beszámoló a rendezvényről!

Az innovációval kapcsolatban jellemzően a digitális technológiai újdonságok jutnak az eszünkbe. Ez természetes, hiszen napjainkban az egyik legdinamikusabban fejlődő terület, amellyel napi szintű személyes kapcsolata van mindenkinek. A meetupon azonban kicsit szélesebb értelmezésben tárgyaltuk az innovációt, értve alatta minden újszerű kezdeményezést, legyen az egy kreatív marketing ötlet, vagy különleges kommunikációs megoldás.

Zsédely Péter, a meetup főszervezője

A rendezvényt Zsédely Péter, a meetup főszervezője egy előremutató kezdeményezés örömteli hírével nyitotta meg: 2014. január 1-től elindul a Magyar Marketing Szövetség [MMSZ] Sportmarketing Tagozata, amelynek célja összefogni a hazai sportmarketing élet szereplőit, emelni a sportmarketing presztízsét és szélesebb szakmai kört elérni.

Dr. András Krisztina, okleveles közgazdász, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa

A meetup moderátori szerepét Gergely István, kétszeres olimpiai bajnok vízilabdázó töltötte be, az előadások sorát pedig Dr. András Krisztina, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa, a Sportgazdaságtani Kutató Központ vezetője kezdte. Oktatóhoz méltó alapossággal tisztázta az innováció témaköréhez kapcsolódó fogalmakat és a sport – főleg futball – vonatkozásokat, jó alapot adva a további előadók mondanivalójához. A bemutatott kutatásokból kiderült, hogy a fiatalok [16-29 év] érdeklődése a labdarúgás iránt kisebb, mint az idősebbeké [30-49 év], amely nem fest optimista jövőképet a klubok elé. A hazai élvonalból a Ferencváros megújult online felületeit és épülő modern stadionját emelte ki best practice-ként.

Szabó Tamás, a Microsoft Account Managere

Szabó Tamás, a Microsoft Account Managere a cégnek a labdarúgó klubok számmára fejlesztett mobilalkalmazásban és a hozzá kapcsolható CRM [Customer Relationship Management – ügyfélkapcsolat kezelő] rendszerben rejlő lehetőségekről beszélt. Az első év költségeit magukra vállalják, mégis kevés klub nyitott az együttműködésre. Pedig a kínált csomag a szurkolókkal való kapcsolattartáson és információközlésen [pl.: soron következő mérkőzés, eredmények, tabella, útvonal a stadionba, stb.] túl személyre szabott ajánlatok, vagy éppen születésnapi köszöntés küldésére is alkalmas. A vezetők pedig akár minden hétfő reggel megkaphatnák a főbb mutatók összefoglalóit.

H. Nagy Máté, az Újpest FC marketingért felelős munkatársa

Az NB I-es csapatok közül az Újpest FC az egyik, amelyik használja a Microsoft alkalmazását. H. Nagy Máté, a klub marketingért felelős munkatársa így gyakorlati tapasztalatokat tudott hozzátenni az előtte lévő előadáson elhangzottakhoz. Ezen kívül az Újpest FC CSR tevékenységét [Corporate Social Responsibilty – Társadalmi felelősségvállalás] mutatta be, mint innovációs üzleti eszközt. A főként a gyerekekre fokuszáló programok – havi iskolalátogatások, gyereknap, karácsonyi akció – rövid és hosszú távú befektetést is jelentenek egyben, noha a CSR-t jellemzően csak üzleti altruizmusként kezelik a szervezetek. Kiderült, hogy az elmúlt kilenc éveben az Újpest FC pozitív hírrel csak akkor tudott bekerülni a kereskedelmi televíziók műsorába, amikor a lilák a szívrohamot kapott ferencvárosi Akeem Adamsnek szóló, biztató üzenettel feliratozott pólóban vonultak pályára. A klub a meetupon jelentette be a karácsonyi akciójuk folytatását, amelynek keretében a határon túl élő magyar családoknak segítenek, ezúttal a Böjte Csaba testvér nevével fémjelzett, dévai Assisi Szent Ferenc alapítvány segítségével juttatva el az Újpest-család adományait a nélkülözésben élő erdélyi családoknak.

Sz. Nagy Tamás, a Nemzeti Sport főszerkesztő-helyettese, a Nemzeti Sport Online felelős szerkesztője

A kávészünet után Sz. Nagy Tamás, a Nemzeti Sport főszerkesztő-helyettese a média világát érintő komoly kihívásra világított rá: a hordozható kommunikációs eszközök gyors terjedésének köszönhetően egyre többen olvasnak mobilon és tableten, miközben a nyomtatott sajtó kezd háttérbe szorulni, a hirdetési bevételek számottevő részét ugyanakkor a print média könyvelheti el. A jövőben tehát kulcskérdés lehet a mobil tartalmak monetizálása.

Márkus Anita, a Nike Magyarország PR vezetője

Márkus Anita, a Nike Magyarország PR vezetője több olyan kütyüt [pl. Nike Fuelband] és alkalmazást [pl. Nike+, Cheer Me On] is bemutatott, amelyek sportra, mozgásra ösztönzik a használóikat. Igyekeznek mindenbe beleszőni a játékos és közösségi elemeket is, hogy még inkább motiválóan hasson. Érdekes volt hallani, hogy a legújabb kutatások szerint a mai generáció tagjai az Egyesült Államokban az edzéshez szükséges három legfontosabb eszköz között említik az okostelefont is, méghozzá nem a zenehallgatásért, hanem a teljesítménymérés, az edzői funkciók betöltése miatt.

Bíró Pál, Google Industry Head & Video Partnership Lead

Dévényi Balázs, a Dynamo Budapest ügyvezető igazgatója

Az előadások sorát Bíró Pál, Google Industry Head & Video Partnership Lead zárta, aki a cég friss stratégiai partnerének számító Dynamo Budapest ügyvezető igazgatójával, Dévényi Balázzsal érkezett. Megtudhattuk, hogy a médiafogyasztásunk 90 százaléka képernyőkön történik [laptop, mobil, tablet és televízió] és a tabletek történelem a leggyorsabban terjedő elektronikai eszközei. Havonta 6 milliárd óra videómegtekintés történik a YouTube-on, ennek 40 százaléka [!] mobilról. Elhangzott, hogy a hihetetlenebbnél hihetetlenebbnek tetsző innovációs kütyük nem a jövő tárgyai, hanem a jelené, élükön a Google Glass-szal, amelynek sportbeli alkalmazási lehetőségeivel már mi is foglalkoztunk korábban.

A sportsmarketing.hu csapata

További fotók a meetupról
facebook.com/Sportsmarketing Hungary

A meetup letölthető előadásai:
Dr. András Krisztina: X Y Z – Hajrá FTC!
H. Nagy Máté: CSR, mint innovatív üzleti eszköz

A Sportmarketing Újragondolva Meetup felvezetése keretében Márkus Anita és Zsédely Péter voltak Szombathy Pál vendégei a DIGI Sport Reggeli Start című műsorában:

A meetupról a médiában megjelent beszámolók:
Ki mindent tud… – Népszabadság
Nem egészséges állami pénzt adni focira – Origo
Mire költ az Újpest? Miben vannak lemaradva a magyar klubok? – Nemzeti Sport Online

Korábbi meetupok
A korábbi Sportmarketing Újragondolva Meetupok beszámolói, képei, valamint a DIGI Sport Reggeli Start műsorában lement beszélgetések megtekinthetők az alábbi linkeken:
Sport és Média – Sportmarketing Újragondolva Meetup, 2013.05.05., Symbol
Sportban az Üzlet – Sportmarketing Újragondolva Meetup, 2012.11.28., Mu Színház
Az olimpia marketing szemmel – Sportmarketing Újragondolva Meetup 2012.05.17., Mu Színház
SportPR/Sport branding – Sportmarketing Újragondolva Meetup 2011.11.10., Mu Színház
A sport online/mobil marketing vonatkozásai – Sportmarketing Újragondolva Meetup 2011.05.26., Fogasház

Fotók: Horváth Tamás

Sportszemle 2013.12.09.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close