Sportmarketing, többféle sportág — 2013/03/05 at 11:50

Google szemüveget a bírónak!

by

Újabb jelentős áttörés előtt áll a kütyüpiac. Küszöbön az átlátszó mobiltelefon, az intelligens karóra, de ami véleményem szerintem még nagyobbat szólhat és a sportra is jelentős hatással lehet, az a Google által már tesztelésre kínált okosszemüveg.

Nemrég tettek közzé egy videót, amiben láthatjuk hogyan is működik élesben. (Persze akadnak még nyitott kérdések, ezek humoros köntösben az alábbi videón tekinthetőek meg.) A keresőóriás fejlesztésének jelentőségét jól jelzi, hogy állítólag Mark Zuckerberg [a Facebook alapítója] is az elsők között próbálta ki.

google-glass

De térjünk rá a sportra! Mivel sok versenyző amúgy is használ valamilyen célból szemüveget, így véleményem szerint nem jelentene komoly problémát a viselése. A szemüveg ára – igaz egyelőre csupán tesztelők számára férhető hozzá – 1500 dollár. Egy labdarúgó mérkőzésen, még ha mindenki viselne is ilyet, akkor sem tartom drágának [egyetlen professzionális kamera több millió forintba kerül], így ez sem lehet akadálya a terjedésnek.

Google szemüvegek

Lássuk, tehát milyen lehetőségeket teremthet a sport számára:

  • A Google Glass megváltoztathatja a sportközvetítéseket, akár minden versenyző/játékos hordhatja, így egyfajta „on-board camera”-ként funkcionálhat, a nézők pedig szabadon váltogathatnak a kameraképek között.
  • Ez akár YouTube streamen keresztül is történhet, főleg, hogy a videómegosztó oldal tulajdonosa maga a Google.
  • Amennyiben nézők viselik, anélkül kereshetnének plusz információkat, például statisztikákat, hogy egy pillanatra is le kéne venniük a szemüket a versenyről/mérkőzésről.
  • A kiterjesztett valóság (augmented reality) minden eddiginél nagyobb jelentőséget kaphat, hiszen folyamatosan jelen lesz, nem kell elővennünk hozzá a telefonunkat és elindítanunk egy alkalmazást.
  • Bár még sok sportágban csak most tesztelik a videóbíró lehetőségét, a Google Glass ezen a téren is új távlatokat nyithat. Sokkal több szemszögből lenne lehetőség visszanézni a történéseket és nagyobb eséllyel lehetne eldönteni mi is történt pontosan.
  • Egy olyan applikációt is el tudok képzelni, amely elemezve a játékosok aktuális pozícióját, jelzi, ha egy csapattárs jobb helyzetben van és inkább passzolni kéne.
  • Az edzésmódszerekre is hatással lehet a szemüveg. Az edző képes lesz visszanézni, mit látott a játékos/versenyző egy adott szituációban és fel tudják használni a további felkészülés során.

google_glasses

Annyi biztos, hogy számtalan a lehetőség. Véleményem szerint sokféle megoldást fogunk látni, azonban idővel újra hiányolni fogjuk a sport emberi oldalát. Mi lesz, ha például nem lehet majd a játékvezetőt hibáztatni a bekapott gólért? Vajon fogjuk még hallani a „szemüveget a bírónak” bekiabálásokat?

A cikkben felvázoltam a Google Glass néhány lehetséges hatását a sportra, de nyilvánvalóan számos más megoldás is szóba jöhet.  Írd meg kommentben szerinted mire lesz használható még!

Forrás: Google, Mashable

4 Comments

  1. Pl. kémkedni az emberek magánéletében. Fogják is erre használni, ha lesz ilyen szemüveg.

  2. Pingback: Futballmeccs a játékvezető szemével | Sportsmarketing

  3. Pingback: Sportmarketing Újragondolva Meetup: Sport és Innováció | Sportsmarketing

  4. Pingback: Atlétika: először viseltek Google Glass-t versenyen Magyarországon | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.03.05.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close