A Nemzetközi Olimpiai Bizottság [NOB] és a Warner Bros. Discovery [WBD] fogyasztói termékekkel foglalkozó részlege között létrejött megállapodás részeként a Bolondos dallamok ikonikus karakterei szerepelni fognak a hivatalos olimpiai licenccel rendelkező termékeken.
A megállapodás a NOB globális licencprogramjának legújabb fejleménye, ami pedig többek között a szurkolók bevonását célzó Olimpiai Agenda 2020+5 program eredménye. A szervezet a licenprogrammal az olimpiai márka erősítését és népszerűsítését szeretné elérni, nem csak az olimpiai játékok alatt, hanem a játékok között is.
Az olyan közkedvelt karakterekkel, mint Tapsi Hapsi, Szilveszter, Csőrike, Dodó kacsa és a Tasmán ördög ellátott termékek a hivatalos Olimpiai Kollekció részét képezik, amelynek célja a fiatalabb közönség megszólítása. Ruházati cikkek, játékok, táskák, írószerek és sportfelszerelések szerepelnek majd a kínálatban.
“A Warner Bros. Discovery licenc-együttműködés révén a Bolondos dallamok karaktereinek időtlen varázsa hozzájárul az olyan olimpiai értékek ünnepléséhez, mint a sport ereje, a barátságteremtés, a tiszteletadás és a világ összehozása a kiválóságra való törekvésben” – mondta Anne-Sophie Voumard, a NOB televíziós és marketing szolgáltatásainak ügyvezető igazgatója.
A Bolondos dallamok karakterei régóta kötődnek a sporthoz. Emlékezetes a szereplésük az 1996-os Space Jam és az annak folytatását jelentő 2021-es Space Jam: A New Legacy kasszasikerekben. Az 1996-os atlantai olimpián pedig az amerikai csapat adott ki licencelt termékkollekciót.
“A sport a Bolondos dallamok DNS-ének része, és az olimpiánál nincs nagyobb sportszínpad. A Bolondos dallamok az olimpia szellemiségét testesíti meg, és a csapatmunkát, a bajtársiasságot, az atletikusságot, valamint a versenyzést példázza, így ideális licencpartner a NOB számára. A termékkollekció szórakoztató és játékos módon szólít meg minden korosztályt, és remélem, hogy inspirálja a rajongók következő generációját” – tette hozzá Robert Oberschelp, a WBD fogyasztói termékekkel foglalkozó részlegének vezetője.
A WBD a NOB-megállapodás mellett szintén szerződést kötött a 2026-os téli [Milano-Cortina] és a 2028-as nyári olimpiai játékok [Los Angeles] szervezőbizottságaival, valamint az ausztrál, a lengyel, a mexikói, a spanyol és az új-zélandi nemzeti olimpiai bizottságokkal is, hogy mindegyik olimpiai csapat számára országspecifikus Bolondos dallamok termékeket hozzon létre. A termékek köre lefedi a népszerű merchandising kategóriákat, ideértve a divat- és sportruházatot, a játékokat, a gyűjthető tárgyakat, a sportszereket, a háztartási cikkeket, valamint a szépségápolási termékeket.
Forrás: olympics.com