Sportmarketing, többféle sportág — 2011/05/31 at 10:46

Az első Sportmarketing Újragondolva Meetup a Fogasházban

by

Május 26-án első alkalommal rendeztük meg a Sportmarketing Újragondolva Meetupot a Fogasházban, amelynek központjában az állt, hogyan alkalmazhatják a sportvilág szereplői saját javukra az online felületek nyújtotta lehetőségeket.

Hiánypótló kezdeményezést indítottunk a Sportmarketing Újragondolva Meetup formájában. A rendezvény célja a sportmarketing rendszeres fórumának megteremtése Magyarországon, és a szakmai kommunikáció elindítása. Ez utóbbinak az elősegítésére, és az oldott hangulat megteremtésére választottuk a konferenciához képest kevésbé hivatalos jellegű meetup formát, helyszínül pedig a Fogasházat.

Az előadások során Nemcsik Balázs összehasonlítást adott a korábbi – Európai Kézilabda Szövetség – és a jelenlegi munkahelyén – Magyar Kézilabda Szövetség – használt online felületekről, illetve a rájuk fordítható költségvetés közötti különbségről. Radisics Milán, a Social Times alapítója a sportszervezetek számára is új kommunikációs csatorna, a közösségi média erejéről és különlegességéről beszélt, míg Türk István a kirowski ügynökség SEO-szakértője a keresőoptimalizálás hasznosságába avatta be a jelenlévőket.

A kávészünet után Dr. Berkes Péter, a Brandfestival szakmai igazgatója kiemelte a kreatív szponzorkommunikáció fontosságát, és kimeríthetetlen példagyűjteménye segítségével bemutatta, hogyan lehet azt az online eszközökkel sikeresen aktiválni. Bonyhádi Gábor a ReVISION ügynökségtől szintén rengeteg gyakorlati példát hozott, de a téma már a gerilla- vagy más néven buzz marketing volt. Végezetül Sz. Nagy Tamás, a Nemzeti Sport Online felelős szerkesztője mutatta be az NSO különböző mobilplatformokon való jelenlétét. A meetup moderátori feladatait Jagodits Rómeó, a Magyar Futballmarketing Műhely alapítója látta el, akinek akadt dolga bőven, mert a körülbelül ötven érdeklődő kiemelkedő aktivitásának köszönhetően minden prezentáció után hosszabb beszélgetés alakult ki.

A tervek szerint a meetupok rendszeresek lesznek. A félévente jelentkező rendezvényen minden alkalommal a sportmarketing más-más területe – többek között a sportszponzoráció, a sportmédia, a sport PR, a rendezvényszervezés – kerül a középpontba. A külső tudás beépítése érdekében, a jövőben szintén törekszünk majd az adott témákban olyan szakértőket is felkérni előadóknak, akik nem feltétlenül a sportban dolgoznak.

Megkérdeztük a résztvevőket, ők hogyan látták az első Sportmarketing Újragondolva Meetupot. A beérkezett válaszokból kiderül, hogy az előadók szakmai felkészültségét, és az előadások minőségét szinte egyöntetűen [88, illetve 82 százalék] jónak, vagy kiválónak értékelték, valamint 71 százalékuk a rendezvény interaktivitásáról is hasonló véleményen volt. A kapcsolatépítési lehetőségekről megoszlott a vélemény, általában vagy jónak, vagy gyengének ítélték. Előfordulhat, hogy ebben a kettősségben a személyes jellemvonások közti különbségek játszottak szerepet – ki mennyire nyitott, kezdeményező személyiség. A helyszín nem nyerte el mindenki tetszését, a válaszadók közel fele [48 százalék] szerint nem ez volt az ideális.

Összességében az első Sportmarketing Újragondolva Meetup jól megfelelt a résztvevők előzetes várakozásainak, és 77 százalékuk jónak, vagy kiválónak értékelte a rendezvényt. 88 százalék ajánlaná kollégáinak, ismerőseinek és szinte mindenki [96 százalék] újra eljönne, ha a téma, valamint az előadók érdekesek számára.

A DIGI Sport június 1-i Reggeli Start műsorában Csisztu Zsuzsa beszélgetett a rendezvényről a meetup két előadójával, Dr. Berkes Péterrel és Sz. Nagy Tamással:

A meetupról készült fényképek megtekinthető a Facebook oldalunkon, vagy a Picasa albumunkban.

A meetup előadóinak prezentációi:
Nemcsik Balázs [Magyar Kézilabda Szövetség]
Radisics Milán [Radex Media Group / Social Times]
Türk István [iProspect / kirowski]
Dr. Berkes Péter [Brandfestival / SE-TSK]
Bonyhádi Gábor [ReVISION Gerillamarketing]
Sz. Nagy Tamás [Ringier / Nemzeti Sport]

Mások írták a meetupról:
meetoff.eu – Sportmarketing Újragondolva Meetup 2011.05.26.

További fotók a meetupról:
facebook.com/SportsmarketingHungary

sportsmarketing.hu

A Bajnokok Ligája-döntő 2011 gazdasági hatása

A szombati Bajnokok Ligája-döntőben győztes klub összesen 126 millió eurót kereshet, egy magyar NB I-es futballcsapat éves költségvetésének több mint...

Close