Az idei Super Bowl amerikai közvetítése során több mint háromnegyed óra reklámfilmet vetített az NBC csatorna. A világ legnagyobb évenként megrendezett egynapos sporteseményének számító mérkőzést nemcsak a sportrajongók várják különös bizsergéssel, hanem a reklámszakma is.
A Super Bowl minden évben a legnézettebb műsorok között szerepel az amerikai televíziós közvetítési listákon, több mint 110 millió érdeklődőt szögezve a képernyők elé. A nézettségi adatoknak és a mérkőzést körülvevő felhajtásnak köszönhetően a Super Bowl a különös figyelmet érdemel a hirdetők részéről, akik nem sajnálnak 3,5 – 4 millió dollárt fizetni egy 30 másodperces reklámhelyért.
Ha pedig ennyit költenek a foglalásra, akkor a kihasználással sem szeretnének lemaradni, ezért rendszerint igyekeznek a legjobb teljesítményükkel előrukkolni. Mivel olyan márkákról van szó, mint a Pepsi, a Doritos, a Budweiser vagy a Volkswagen, valóságos reklámfesztivál kerekedik a kisfilmekből, amelyek sztárszereplők sokaságát – többek között David Beckham, Sir Elton John, Christina Aguilera – vonultatják fel.
Az USA Today magazin online kiadása 1989 óta értékelteti az olvasóival a Super Bowl során sugárzott reklámokat. Az AdMeter közönségszavazás idei győztese a Doritos Sling Baby című műve lett, maga mögé utasítva a Bud Light és a Kia kisfilmjeit.
Aki lemaradt volna róla, a Super Bowl XLVI összes reklámspotja megtekinthető az Ad Blitz YouTube-csatornáján.
Korábbi évek Super Bowl reklámjai megtekinthetők az alábbi linkeken:
Super Bowl 2011 reklámspotok
Super Bowl 2010 reklámspotok
sportsmarketing.hu
1 hozzászólás
Pingback: Ismét reklámfesztiválra számíthatunk a Super Bowl keretében | Sportsmarketing