Vicces, kínos, megosztó, szívhez szóló, ötletes. Idén is volt mindenféle reklám a Super Bowl alatt, nézzük, melyikek érdemelnek kitüntetett figyelmet.
Idén a hirdetők a tavalyihoz hasonló nagyságrendet, vagyis 5 millió dollárt fizettek egy 30 másodperces spotért a Super Bowl alatt. 1967-ben még csak 40 ezer dollárba került ugyanez, elképesztő tehát az elmúlt 50 évben tapasztalt áremelkedés. Még a 2000-es évek elejéhez is sikerült duplázni. Az idei megtorpanás talán annak köszönhető, hogy bár a Super Bowl minden évben rekord nézettséget hoz, de az elmúlt pár évben már csak minimálisan sikerült feljebb tornászni a nézőszámot. A Super Bowl hirdetések így a gyorsan növekvő áraknak és a lassan bővülő közönségnek köszönhetően veszítettek egy picit a vonzerejükből.
Persze a Super Bowl reklámok a hétköznapi reklámokhoz képest külön kategória. A mérkőzéshez hasonlóan a reklámokról is még napokig beszélnek az emberek, rengeteg tartalom születik velük kapcsolatban a médiában. A YouTube-on is tovább élnek önállóan és válogatásokban egyaránt, gyakran több millió extra megtekintést begyűjtve. A hirdetők is tudatában vannak ennek, így számukra a Super Bowl egyet jelent egy reklámfesztivállal, amire egyedi filmekkel, A-kategóriás sztárokkal és extra kísérő kampánnyal készülnek.
Ezekből a reklámokból készítettünk egy válogatást, olyanokat kiválogatva, amelyekre valamilyen oknál fogva érdemes figyelmet szentelni.
A nemzetközi sugárzásból szokás szerint hiányoztak az eredeti reklámok, így a hazai élő közvetítésben nem láthattuk őket, de aki kíváncsi az összes leadott spotra, kattintson ide.
A Bai jól költötte el a sztárokra – Christopher Walken és Justin Timberlake – szánt pénzt. Az NSYNC dal szavalása működik.
https://www.youtube.com/watch?v=FIOdMdY3yaw
A Lady Gagát – vagyis az idei Super Bowl félidei showműsorának előadóját – hegedülő Albert Einstein mi mást is reklámozhatna, mint a National Geographic legújabb sorozatát.
A Skittles viccesen romantikus reklámját már több mint 8 millión látták a YouTube-on.
Hát igen, néha egyszerűbb egy környezetbarát Kia autót vezetni, mint a földet, vagy veszélyeztetett állatfajokat megmenteni.
https://www.youtube.com/watch?v=fghG7zF5GK8
Idén a Buick készítette el a szokásos Snickers reklámot.
https://www.youtube.com/watch?v=vhpw5gep_Mw
A Coca-Cola egy 2014-es reklámot rántott ismét elő, de a különböző nyelveken előadott „America the Beautiful” kiállta az idő próbáját.
https://www.youtube.com/watch?v=xYVu7tRXuoM
A Super Bowl babákat már tavaly is láthattuk, de még mindig nehéz hova tenni az arra a felütésre építő reklámot, hogy a Super Bowl győztesét adó városokban a döntőt követő kilencedik hónapban az átlagosnál több gyerek születik.
https://www.youtube.com/watch?v=9csH_Hy-7A4
A Mr. Clean reklám a furcsaságával érdemel figyelmet. Talán elég annyit mondani róla, hogy a főszereplő egy olyan háziasszony, aki fehér feszülős farmerben takarító fantázia figurára gerjed
https://www.youtube.com/watch?v=GDzMxlw2Fgo
Az Audi reklámja a nemi egyenjogúságot hivatott hirdetni, a közösségi médiában azonban kaptak hideget-meleget.
https://www.youtube.com/watch?v=G6u10YPk_34
A Budweiser bevándorlós története, Trump első elnöki intézkedéseinek köszönhetően hirtelen nagyon aktuális lett.
A 84 Lumber reklámja politikailag annyira megosztó, hogy a Super Bowlt amerikában közvetítő Fox nem is volt hajlandó leadni. Csupán egy rövidített változatot mutattak, aminek a végén az építőipari cég honlapjára irányították a nézőket. A honlap a nagy forgalomtól összeomlott, de most már a teljes kisfilm elérhető az interneten.