amerikaifutball, rövidhír, Sportmarketing — 2012/02/01 at 00:55

Mini reklámfesztivál a Super Bowl keretében

by

A vasárnapi Super Bowl kisebbfajta reklámfesztiválnak is felfogható: a mérkőzés rendre a legnézettebb műsorok között szerepel az Egyesült Államokban, a hirdetők pedig odateszik magukat, ha már 3,5 millió dollárt fizetnek egy 30 másodperces reklámhelyért.

Az idei Super Bowl-t közvetítő NBC már január elején bejelentette, hogy értékesítette az összes reklámhelyet. Igaz, hogy a spotok lassabban fogytak el, mint az előző évben, viszont rekordáron kínálták a 30 másodperces egységeket: átlagosan 3,5 millió dollárért, de volt olyan hirdető is, aki 4 milliót sem sajnált érte. Az AdAge által megszólaltatott vezetők szerint a töretlenül magas nézettség alapján még további áremelésre is van lehetőség a jövőben. A tavalyi Super Bowl lett ugyanis minden idők legnézettebb műsora Amerikában, megelőzve a 2010-es döntőt és a nagysikerű MASH sorozat befejező epizódját.

Nemcsak a döntő résztvevői, hanem a hirdetők részéről is hatalmas a készülődés. A superbowl-ads.com oldalon bepillantást nyerhetünk abba, hogy mire számíthatunk február 5-én, hiszen többek között a Honda, a Toyota és a Pepsi is kijött már reklám előzetesekkel. A Volkswagen valószínűleg idén sem tér el a tavaly óriási közönségsikert arató Star Wars témától, legalábbis erre lehet következtetni a néhány hete megjelentetett „The Bark Side” reklámjából, amely felelevenítve a 2011-es emlékeket, kutyaugatásból hozza össze a Birodalmi Indulót.

A Super Bowl amerikai közvetítésén három televíziós társaság osztozik: az NBC, a CBS és a FOX évente váltják egymást. Az idei hirdetőket a megvásárolt reklámidővel és a várható kreatívval az AdAge gyűjtötte össze.

Forrás: mediapiac.com, adage.com

2 Comments

  1. Pingback: A visszaszámlálás elkezdődött | Sportsmarketing

  2. Pingback: Super Bowl 2012 reklámspotok | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Az orosz labdarúgás utolérte a legnagyobb európai ligákat

A távoli Oroszország egyre jelentősebb résztvevőjévé válik az európai labdarúgó életnek. Az orosz Premjer-liga még sok meglepetést okozhat.

Close