A vasárnapi Super Bowl kisebbfajta reklámfesztiválnak is felfogható: a mérkőzés rendre a legnézettebb műsorok között szerepel az Egyesült Államokban, a hirdetők pedig odateszik magukat, ha már 3,5 millió dollárt fizetnek egy 30 másodperces reklámhelyért.
Az idei Super Bowl-t közvetítő NBC már január elején bejelentette, hogy értékesítette az összes reklámhelyet. Igaz, hogy a spotok lassabban fogytak el, mint az előző évben, viszont rekordáron kínálták a 30 másodperces egységeket: átlagosan 3,5 millió dollárért, de volt olyan hirdető is, aki 4 milliót sem sajnált érte. Az AdAge által megszólaltatott vezetők szerint a töretlenül magas nézettség alapján még további áremelésre is van lehetőség a jövőben. A tavalyi Super Bowl lett ugyanis minden idők legnézettebb műsora Amerikában, megelőzve a 2010-es döntőt és a nagysikerű MASH sorozat befejező epizódját.
Nemcsak a döntő résztvevői, hanem a hirdetők részéről is hatalmas a készülődés. A superbowl-ads.com oldalon bepillantást nyerhetünk abba, hogy mire számíthatunk február 5-én, hiszen többek között a Honda, a Toyota és a Pepsi is kijött már reklám előzetesekkel. A Volkswagen valószínűleg idén sem tér el a tavaly óriási közönségsikert arató Star Wars témától, legalábbis erre lehet következtetni a néhány hete megjelentetett „The Bark Side” reklámjából, amely felelevenítve a 2011-es emlékeket, kutyaugatásból hozza össze a Birodalmi Indulót.
A Super Bowl amerikai közvetítésén három televíziós társaság osztozik: az NBC, a CBS és a FOX évente váltják egymást. Az idei hirdetőket a megvásárolt reklámidővel és a várható kreatívval az AdAge gyűjtötte össze.
Forrás: mediapiac.com, adage.com
2 hozzászólás
Pingback: A visszaszámlálás elkezdődött | Sportsmarketing
Pingback: Super Bowl 2012 reklámspotok | Sportsmarketing