Az amerikaifutball csúcsmérkőzése, a Super Bowl nemcsak sportéke miatt érdekes, a gála televíziós közvetítése egy nem hivatalos reklámfesztiválnak is beillik. A világ legdrágább reklámidejét megfizető cégek ugyanis minden évben igyekeznek különlegeset, egyedit alkotni. Mondhatni érthető, hiszen az Egyesült Államok legnézettebb műsoráról van szó.
Az idei Super Bowl ismét nézettségi rekordot döntött az USA-ban. Sajnos a magyar közvetítésből kimaradnak a tengerentúlon leadott reklámok, de érezhetően több fórum foglalkozik velük idehaza, mint akár egy évvel ezelőtt.
Egy 30 másodperces spot ára 3 millió dollár körül mozog, és a mérkőzést közvetítő Fox csatorna közel 50 pernyi reklámidőt értékesített. A számolást elvégezve megkapjuk, hogy ez hozzávetőlegesen 300 millió dollár bevételt jelent.
Összesen 96 spot került képernyőre, amelyeket végigböngészhetünk az NFL oldalán. Sőt a facebook.com/Sports oldalon lájkolhatjuk is kedvencünket.
Néhány reklám ízelítőnek, a válogatás szubjektív:
Az új VW Beetle reklám anélkül próbálja meg eladni a terméket, hogy az akár egyetlen pillanatra is feltűnne a maga valójában:
Az új VW Passat reklámja már napokkal a Super Bowl előtt hódított a YouTube-on. Van, aki imádja, van, aki szerint már a Star Wars hatás már rég elmúlt. Nekem a Beetle reklám jobban tetszik:
A Sony Ericsson spotja elég betegre sikerült:
A közösségi vásárlás úttörőjének, a Grouponnak az első TV-reklámja sok vitát váltott ki a Tibet utalás miatt:
A Snickers a tavalyihoz hasonló poénra építő filmmel jött ki:
A CarMax pörgős, vicces, az üzenetet hangsúlyozó spotja:
Az Eminem főszereplésével készített Brisk reklám:
A Bridgestone kisfilmje hamar népszerű lett:
1 hozzászólás
Pingback: Super Bowl 2012 reklámspotok | Sportsmarketing