A Belga Labdarúgó Szövetség [Royal Belgian Football Association – RBFA] DEVILTIME néven saját univerzumot hozott létre a rendkívül népszerű Roblox online platformon. Ezzel az első nemzeti labdarúgó szövetség lett, amely ilyennel rendelkezik.
Az RBFA Robloxban elérhető virtuális világában egy hatalmas stadion, egy koncertterem és számos kisebb sportpálya várja a szurkolókat, ahol a digitális karaktereikkel különböző feladatokban vehetnek részt. A labdarúgáshoz kapcsolódó kihívások teljesítésével – a csapat becenevére [Vörös Ördögök] utaló lángok és háromágú villák formájában – pontokat gyűjthetnek, és egy valós idejű virtuális mérkőzés részeseivé válhatnak. A pontok be is válthatók, például belga válogatott mezbe öltöztethetik a karakterüket, vagy felturbózhatják azokat a nehezebb szintek eléréséhez. Emellett a virtuális világban elcsíphetik a belga válogatott vb-dalát szerző Oscar and the Wolf koncertjét is.
A metaverzum projektben az ING volt az RBFA partnere, és mindkét fél kiemelte a digitalizációt, mint a kapcsolat fontos pillérét. A pénzügyi szolgáltató nemcsak a valóságban a szövetség szponzora, hanem a Roblox világban is az ING logója és céges színei díszítik a reklámfelületeket, sőt “Do your thing” néven külön kampányt is szervez az egész esemény köré. Magát a virtuális világot egyébként a Yondr belga ügynökség teremtette meg.
“A Robloxban felépített saját világunkon, a DEVILTIME-on keresztül különleges, innovatív módon szeretnénk elérni a fiatal generációt. Lehet, hogy néhányan már most megrögzött Vörös Ördög-szurkolók, de azokat is szeretnénk elmeríteni ebben az univerzumban, akik esetleg nem követik olyan közelről a belga futballt. Ez számunkra is egy kísérlet, egy új terület, de reméljük, hogy egy új generációnak nyújthatunk inspirációt ahhoz, hogy rajongókká váljanak” – mondta Manu Leroy, az RBFA marketing és kommunikációs igazgatója.
A Robloxnak világszerte 220 millió felhasználója van, és naponta átlagosan 58 millióan játékos aktív a platformon. Noha 2006-ban indult, népszerűsége csak az elmúlt években, a pandémia alatt ugrott meg jelentősen. A márkák és sportszervezetek számára azért különösen értékes platform, mert a Roblox közönségének nagy részét a 8 és 16 év közötti korosztály teszi ki. A Robloxon belüli legnépszerűbb virtuális világot több, mint 28,6 milliárd alkalommal keresték már fel.
A sportiparból az RBFA mellett, többek között, a FIFA, a Manchester City, a Barcelona és a Nike is rendelkezik saját univerzummal a Robloxban.
Forrás: RBFA