Ashley, Kai és Robin lesznek a kabalafigurái a 2022-es női labdarúgó Európa-bajnokságnak, amelyre július 6. és 31. között kerül sor Angliában. Ők hárman együtt alkotják a Mesterhármast, ami utalás az egy mérkőzésen egy adott játékos által elért három gólra. A három kabalafigura mindegyike saját személyiséggel és mezszámmal rendelkezik. A csapatkapitány Ashley [No7] hihetetlen erővel bír, Kai [No4] intelligenciája lenyűgöző, míg Robyn [No10] elképesztő képességekkel van megáldva.
Mielőtt élőben találkozni lehetne velük a torna során, a Mesterhármas a virtuális világban mutatkozik be először. Interaktív karakterként bukkannak fel a Road to UEFA Women’s EURO című játékban a fiatal korosztály körében rendkívül népszerű Roblox metaverzumában. Emellett 12 topjátékossal egyetemben szerepelnek majd az UEFA által külön a női foci-Eb alkalmából készített edutainment YouTube sorozatban. Ebben a sorozatban többek között az UEFA Év Női Játékosának választott Alexia Putellas [Barcelona, Spanyolország], a 2017-es Európa-bajnok Vivianne Miedema [Arsenal, Hollandia] és a hazai közönség nagy kedvence, Lucy Bronze [Manchester City, Anglia] társaságában mutatnak be trükköket és osztanak meg tapasztalatokat arról, hogyan válhat valaki jobb játékossá. A sorozat az UEFA Football in Schools programján keresztül kerül terjesztésre.
“A közelgő női labdarúgó Európa-bajnokság minden valószínűséggel megdönt majd pár rekordot. Megvan benne a potenciál, hogy milliónyi lányt és fiút inspiráljon a labdarúgásra, ezért fontos volt számunkra, hogy a torna jelen legyen azokon a platformokon, ahol a fiatalok az idejüket töltik. Bízunk benne, hogy a játékélmény megragadja a gyerekek fantáziáját, és arra készteti őket, hogy a futballal és a női foci-Eb-vel is interakcióba lépjenek. Természetesen szeretnénk, ha a gyerekek nemcsak az online térben, hanem a való életben is fociznának. A kabalafigurák mellett azért kerültek a kontinens legjobb játékosai közül is jónéhányan a kampány középpontjába, hogy új hősöket, követendő példákat mutassunk be a fiatal lányoknak és a fiúknak” – mondta Guy-Laurent Epstein, az UEFA marketing igazgatója.
A Mesterhármas kabalafigura kampány az UEFA női labdarúgásra vonatkozó stratégiájának egyik fő célját támogatja: 2024-re megduplázni a lányok és a nők részvételét a futballban.
Forrás: UEFA