Először rendezik önállóan, a férfi sorozattól külön városban a labdarúgó női Bajnokok Ligája döntőjét. A mérkőzésnek 2019. május 19-én, Budapesten, a Groupama Aréna ad otthont.
A rendezésre Prága, Asztana, Kaunas, Glasgow és Madrid is pályázott, így igazi sportdiplomáciai siker, hogy Budapest lett a befutó. A női BL-döntőt 2017-ben Berlinben 60.000, tavaly Kijevben 14.000 néző látta, az idei cél, hogy megteljen a stadion, vagyis nagyjából 20.000 szurkoló legyen kint a meccsen. Ezt segíti az is, hogy kedvezményes áron, 500 és 1.000 forint közötti összegért vásárolhatók meg a belépők. A jegyek értékesítése éppen a Nőnapon, március 8-án kezdődik.
A Budapestre látogató, korábbi BL-győztes játékos, Célia Sasic szerint a Groupama Aréna ideális helyszín, mert nem túl nagy, de nem is túl kicsi, ha elég néző lesz, nagyon jó hangulat várható a stadionban. Sasic szerint a magyar női labdarúgásnak két okból is nagyon jót tehet, hogy itt lesz a mérkőzés. Egyrészt sok ifjú hölgy kedvet kaphat a játékhoz, elkezdhet edzésre járni. Másrészt aki nézi a meccset, női példaképet választhat magának, ami nagy változás az elmúlt évekhez képest, amikor minden lány egy fiú sztárt akart utánozni.
A női Bajnokok Ligáját a 2001–2002-es szezonban rendezték meg először, akkor még UEFA Women’s Cup név alatt. A 2009–2010-es szezontól már Bajnokok Ligája néven fut a sorozat, melynek legsikeresebb együttesei az 1. FFC Frankfurt és az Olympique Lyonnais Féminin – mindkét klub négyszer harcolta ki a végső győzelmet.
Az első – és ez idáig egyetlen – BL-győztes magyar női játékos a 40-szeres válogatott Jakabfi Zsanett, a VfL Wolfsburg támadója, aki 2013-ban és 2014-ben is a magasba emelhette a trófeát, 2017-ben pedig holtversenyben a Bajnokok Ligája gólkirálya lett 8 találattal. Jakabfi csapata idén is versenyben van még, így lehet magyar résztvevője a mérkőzésnek.
Az elmúlt években a női futball – melyet Európában 21 millióan játszanak – jelentős fejlődésnek indult. Ennek egyik fontos üzleti eleme az UEFA és a Visa megállapodása. Ez a legelső kifejezetten a női labdarúgáshoz kapcsolódó szponzori szerződés. A 2018 végén aláírt kontraktus szerint a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó cég hét éven keresztül támogatja a női focit. Az UEFA immár gazdaságilag is külön kezeli a női szakágat, amely a remények szerint meg tudja mutatni, hogy önállóan is megáll a lábán, pénzügyileg is sikeres lesz.
Nadine Kessler, aki az UEFA szervezetén belül a női szakág vezetője, elmondta, hogy „ez a szponzori partnerség jóval többet jelent, mint egy konkrét összeget. Azt kommunikálja a világ felé, hogy a női futballnak van értéke!”
Az együttműködés a női futball minden területére kiterjed, az amatőr szinttől egészen a Bajnokok Ligája sorozatig. A klasszikus branding és logo megjelenítések mellett a Visa co-branded tartalmakat készít majd, amelyek célja az lesz, hogy javítsa a női foci imázsát.
A kommunikáció terén is erősít az UEFA, 2017 őszén indították el a Together #WePlayStrong kampányt. Ennek célja, hogy az 55 UEFA tagországban a futball legyen a legnépszerűbb női sportág. Az első évben klasszikus média megjelenések nélkül több mint 200 millió ember találkozott a kampány különböző elemeivel, több mint 70.000 követője lett a közösségi felületeken és több mint 25.000 említése volt csak a Twitteren és az Instagramon.
A kommunikációt egy film indította, amelyben 7 profi és 100 amatőr játékos focizik, gyönyörű helyeken, Európa különböző országaiban. Ehhez kapcsolódóan játékra szólítottak fel, aminek eredményeképp több ezren töltötték fel saját focis videójukat az Instagramra. Emellett Rita Ora, a popsztár is csatlakozott a kampányhoz, aki egyrészt saját médiafelületein promótálja az eseményt, másrészt koncertkörútján is népszerűsíti a női labdarúgást.
A legfrissebb elem egy vlog amely egyedi betekintést nyújt négy profi női játékos mindennapi életébe. A legfrissebb adatok szerint a vlog nézettsége elérte az 5 milliót.
A kampány tovább folytatódik, a cél, hogy azokat a lányokat is az igazi focihoz terelje, akik eddig csak digitális formában játszottak.
1 hozzászólás
Pingback: Megdőlt a női klubfutball nézőcsúcsa | sportsmarketing.hu