A kampányhoz összességében több, mint 8 ezer egyedi cikkre volt szükség, ezek elkészítéséhez vetették be a mesterséges intelligenciát, amelyet hatalmas adathalmazra szabadítottak rá.
“63 adatpontból építettük fel a promptokat, amelyeket 8 rendszer összehangolásával alakítottunk cikkekké. A futók személyes profiljából ismertük többek közt az életkorát, a nevét, a várost ahonnan érkezett, a futásából pedig annak összes részadatát, és ezek mixeléséből még rengeteg extra információt nyertünk ki. Nem is akárhogyan, megtanítottuk az AI-t, hogy a lehető leghízelgőbb legyen a személyre szabott cikk. Minden futónál azt emeltük ki, amiben a legjobb volt. Például, hogy hány embert előzött meg, melyik volt a legjobb szakasza, vagy, hogy a korosztályához képest hogyan teljesített. Hab a tortán, hogy arra is fordítottunk figyelmet és energiát, hogy az AI a sportújságírók nyelvét beszélje, hiszen minden sportágnak megvan a maga szakzsargonja. Közel 3 ezer versenyző annyira örült a róla szóló cikknek és volt annyira büszke az eredményére, hogy ahhoz is hozzájárult, hogy publikus legyen a Nemzeti Sporton és bárki elolvashassa” – adott betekintést a kampány részleteibe Marosi Gergely, a Mito chief creative officere.
A kampány során 20 millió karaktert generáltak, 10 párhuzamosan dolgozó AI által, mindezt valós időben. A félmaratonon az első befutónak a cikke előbb kész volt, minthogy az utolsó beért volna.
“Sok beszélgetés zajlik mostanában a mesterséges intelligenciáról: veszélyes-e, etikus-e, alkotótárs-e, elveszi-e a munkát mások elől, és így tovább. Számos kampányban feltűnt már, de sok esetben azt érzem, hogy öncélúan, és csak azért készült valami AI-val, hogy el lehessen mondani, hogy AI-val készült. Szerintem az AI egy eszköz, de nem a cél. Egy eszköz arra, hogy olyan dolgokat csináljunk meg, amelyeket eddig még nem tudtunk” – mondta Marosi.
A Mito a kampányról esettanulmányt készít, amelyben további részletek szerepelnek majd a megvalósításról és a projekt technológiai vonatkozásairól.
Forrás: Mito