A Nike közleménye szerint a világ minden tájáról közel 7 millió ember látogatott el a Nikelandbe, azaz a sportszergyártó metaverzum boltjába, azóta, hogy öt hónappal ezelőtt „megnyitotta kapuit”. A metaverzum körül sok márka tétovázik egyelőre, mivel a bevételek megosztásától kezdve a márka biztonságáig sok a tisztázatlan kérdés, de az nem kétséges, hogy a jól kivitelezett metaverzum kampányok hatalmas közönséget képesek vonzani.
Eddig a szórakoztatóipar volt a legnagyobb haszonélvezője ennek a „közönségéhségnek”, de a Nike sikere azt bizonyítja, hogy a márkák saját jogon is vonzóvá válnak.
A Nikeland, amely a Robloxban felépített mikro-metaverzum, a novemberi indulása óta 6,7 millió érdeklődőt vonzott a világ 224 országából. A virtuális tér lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy virtuális termékeket próbáljanak ki, emellett a Roblox platform erősségeit is kihasználhatják olyan játékokkal, mint például a kidobós.
A Nike harmadik negyedéves eredménybeszámolóján Jack Donahoe elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat hogyan terelte oda a fogyasztókat: „Az NBA All-Star Week alatt LeBron James ellátogatott a Nikelandbe a Robloxon, hogy a közösséget fizikai mozgásra ösztönözze a játékban. A Nikeland pályán LeBron edzett és foglalkozott a játékosokkal, a résztvevők pedig a fizikai játékért jutalmakat kaptak virtuális termékek formájában. Azt tervezzük, hogy továbbra is sok energiát fogunk majd megmozgatni a metaverzumban olyan virtuális termékekkel, mint a „LeBron 19 styles”, amelyek különlegesek a Roblox számára.”
Donahoe azt is megjegyezte, hogy a Nike bevételi stratégiájának kulcsfontosságú elemét jelenti márkázott NFT-ket kibocsátani a metaverzumban. A Nike az első nagy márkák között volt, amelyek a Burberryvel és néhány további luxusgyártóval együtt amellett álltak ki, hogy a virtuális termékek értéke a valós társaikkal egyenrangú legyen. Ez némi extrát is ad a márkabővítéshez, ami szükséges ahhoz, hogy az NFT-k ne váljanak egyszerűen csak hóborttá.
Az egész a Nike Virtual Studios létrehozásán nyugszik, miután a márka tavaly decemberben felvásárolta az RTFKT ügynökséget. Donahoe elmondta: „A Nike Virtual Studios-szal az a víziónk, hogy a legjobb digitális tapasztalatainkat felhasználva web3 termékeket és élményeket építsünk, hogy ezt a közösséget felskálázzuk, így a Nike a felhasználókkal együtt alkothat és profitálhat belőle.”
A harmadik negyedévben az RTFKT kiadta az első hivatalos Nike márkájú NFT-t – ez volt az első lépés a digitális termékalkotás világába.
„Örülünk annak a pozitív lendületnek és energiának, amit már most is tapasztalunk ezen a területen, és izgatottan várjuk a jövőt, ahogy tovább bővítsük digitális vezető szerepünket az iparágban” – mondta Donahoe.
A Nike eredményei az elemzői várakozásoknak megfelelően teljesítettek. A Nike Digital továbbra is a leggyorsabban növekvő összetevője a piacának, és jelenleg a Nike Brand teljes bevételének 26%-át teszi ki. Ennek eredményeképpen, valamint a valós és virtuális termékek növekedésének köszönhetően, a vállalat közölte, hogy a negyedév során 20%-kal növelte reklámköltését, amely mostanra összesen 854 millió dollárt tesz ki.
Forrás: Nike