Az amerikai foci csúcseseményét közvetítő CBS csatorna bejelentette, hogy eladták a mérkőzés ideje alatti utolsó szabad reklámhelyet is. A legdrágább spotok több mint 3 millió dollárba kerültek.
Jellemzően 60-70 közötti félperces reklámhelyet hirdetnek meg a TV társaságok a Super Bowl-ra, ettől a CBS sem tért el. A tavalyihoz képest valamivel alacsonyabb árról, 2,5 millió dollár környékéről indult az értékesítés, de a jelentések szerint a legdrágább spotokért többet kellett fizetni, mint egy évvel ezelőtt.
A csatorna személyre szabott reklámidő-csomagokat állított össze: mérkőzés előtti és mérkőzés közbeni helyeket kínált egyszerre. Az NFL döntőre elkelt az összes spot, de a meccset felvezető műsorban lehet még hirdetni. A kedvcsináló programokat félórás intervallumokra osztották, és a többségnek már van főszponzora. Az este hat órai kezdés előtt, öt és fél hat között például a golffelszereléseket gyártó Callaway a főszponzor, ebben az időszakban az ő termékei kapnak exkluzív megjelenést.
Érdekesség, hogy a CBS értékesített egy félpercet a Focus On The Family nevű keresztény jótékonysági szervezetnek. Általában a csatornák tartózkodnak az ilyen jellegű társaságok hirdetéseitől, mert megoszthatják a közvéleményt. A CBS azonban biztosított mindenkit, hogy egy olyan reklám tervét fogadták el, amely nem kelt feszültséget, és Tim Tebow egyetemi amerikai foci sztár főszereplésével készül.
Szokatlan továbbá az egyik konkurens televízió, a truTV, NFL Full Contact című műsorának promotálása. A reklám várhatóan nem tartalmazza majd a program sugárzásának időpontját.
A nem mindennapi új hirdetők belépése mellett néhány távozó is van. Közülük legnagyobb horderejű a Pepsi esete, amelyről korábban már beszámoltunk.
Az NFL döntőt a New Orleans Saints és a Indianapolis Colts játssza február 7-én Miamiban. A mérkőzésre csak az Egyesült Államokban 100 millió fölötti televíziónézővel számolnak.
Forrás: bloomberg.com, adage.com
1 hozzászólás
Pingback: Super Bowl reklámspotok | Sportsmarketing