Skócia két kiemelkedő labdarúgó klubja hároméves szerződést kötött az ország nemzeti sörének gyártójával.
Mindkét egyesület évente 1,5 millió font körüli összeget kap az új szponzortól. Glasgow-ban nem számít meglepőnek, hogy a városi riválisok mezén ugyanaz a reklám szerepel, sőt inkább ez mondható hagyományosnak.
1984-ben, amikor a mezszponzoráció kezdett elterjedni a CR Smith üvegező vállalat mindkét sztárklubbal megállapodásra jutott, és együttműködésük ideje alatt 90 százalék fölötti ismertségre tett szert az országban. A hároméves szerződés lejártával a Scottish Brewers sörgyár tett ajánlatot a két gigásznak, amit csak a Rangers fogadott el, ezért 1999-ig külön utakon jártak a mezszponzorok tekintetében a Celtic-kel. Az azóta eltelt 10 évben ismét közös szponzoraik voltak: először az NTL telekommunikációs társaság, majd a Carling sör hirdetése díszítette a glasgow-i csapatok mezét.
Nyáron a Carlingot a Tennent’s váltja. Az újabb márkát nem kell senkinek – legalábbis a futball-rajongóknak semmiképp – bemutatni Skóciában, lévén szó az ország legkedveltebb világos söréről. A Tennent’s már eddig is aktív szereplője volt a helyi labdarúgás gazdaságának: 18 éve szponzorálja a Skót Kupát, és tárgyal a nyáron lejáró szerződésének meghosszabbításáról a nemzeti válogatottal.
Mindkét klubnak jól jön az új együttműködéssel járó anyagi támogatás, mert gazdaságilag nehéz időket élnek át. Főleg a Setanta sportcsatorna bukása érintette őket érzékenyen. Többször fölmerült az angol Premier League-ben való indulás gondolata, mert a sziget déli részén még a tabella alsó felében végző csapatok is jobban járnak pénzügyileg, mint a skót bajnok, de az illetékesek rendre leszavazták ezt a lehetőséget.
Forrás: news.bbc.co.uk, wikipedia