amerikaifutball, rövidhír, Sportmarketing — 2009/12/21 at 15:47

A Pepsi kihagyja a Super Bowl-t

by

23 éves hagyományt szakít meg a tavalyi legnagyobb hirdető, a Pepsi, azzal, hogy a jövő év elején esedékes NFL döntőre nem vásárolt reklámidőt.

Az amerikai foci legnagyobb eseményén való jelenlét mindig a Pepsi marketing stratégiájának kiemelkedő eleme volt, gyakran elsőrangú celebek – Britney Spears, Cindy Crawford, Ozzy Osbourne – főszereplésével készült kampányindító reklámfilmeket időzített a Super Bowl-ra.
„2010-ben egyetlen üdítőital márkánk stratégiája és marketingkommunikációja sem olyan, hogy egy konkrét eseményhez lenne kapcsolható” – mondta a döntés hátteréről Frank Cooper a PepsiCo Americas Beverages alelnöke. Mindazonáltal a Doritos-nak, a PepsiCo egyik snack márkájának, a hirdetése futni fog a Super Bowl reklámjai között.
A márka új stratégiai irányának megfelelő, a „Pepsi Refresh Project” elnevezésű cause-related [nemes ügyhöz kapcsolt] marketing kampány a következő hetekben indul. A program keretében a Pepsi olyan, a fogyasztók által javasolt és kiválasztott közösségi projektekhez fog pénzbeli támogatást nyújtani, mint például középiskolás gyerekek által írt könyvek megjelentetése, a fiatalok írói készségének fejlesztésére. Erre a célra 20 millió dollárt különített el a cég. Cooper szerint az új irányvonal nehezen lenne összefoglalható egy 30 másodperces reklámfilmben.
A Pepsi az új kampánytól várja az értékesítés felpezsdülését. Az első kilenc hónapban a Pepsi üdítő forgalma 7,3 százalékkal csökkent a tavalyi hasonló adathoz képest, amely több mint az üdítőital ipar átlagos forgalmának 2,3 százalékos, illetve a Coca Cola forgalmának 6,6 százalékos visszaesése.
A Pepsi jövő évi reklámbüdzséje egyébként a tavalyihoz hasonló – 75 millió dollár – nagyságrendű lesz, de nagyobb hangsúlyt fektetnek majd az online hirdetésekre.
A Pepsi távolmaradásával megnyílik a tér a Coca Cola előtt, amely 8 év szünet után 2007-ben tért vissza a Super Bowl hirdetői közé. Egyes források szerint a Simpson család köré épített reklámmal terveznek megjelenni az NFL döntőjén.

Forrás: online.wsj.com

One Comment

  1. Pingback: Elkelt az összes Super Bowl reklámspot | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

A Bajnokok Ligája kieséses szakaszába jutó csapatok átlagosan 50 millió euróval gazdagodnak

A sorozat hivatalos szponzora, a MasterCard által végzett kutatás bepillantást enged a Bajnokok Ligájában való szerepléssel kereshető összegekről.

Close