Ennyibe kerül a reklámidő az amerikai foci legnagyobb eseménye, a Super Bowl, közvetítése alatt.
A 2010. február 7-én, Miamiban megrendezésre kerülő NFL döntőt a CBS csatorna közvetíti az Egyesült Államokban. Az amerikai foci csúcseseménye csak az ebben az országban 95 millió nézőt ültet a televíziók képernyői elé.
A Super Bowl idején sugározott reklámok ideje az egyik legdrágább a világon. A CBS 2,5 – 3 millió dollárt kér 30 másodpercért, és már így is értékesítette a reklámidő 90 százalékát két hónappal az esemény előtt. Jellemzően 62 félperces reklámhelyet szoktak a közvetítő csatornák meghirdetni, ami azt jelenti, hogy már csak 5-7 spot helye eladó, többségében a mérkőzés második felében.
Tavaly az NBC sugározta a döntőt, nekik csak januárban sikerült elérniük a 90 százalékos értékesítési küszöböt, igaz így is rekordbevételre, 206 millió dollárra, tettek szert.
A CBS-nek még van esélye a rekord túlszárnyalására a maradék reklámidő – magasabb áron való – értékesítésével. A csatorna képviselői azonban már most is elégedettek, mert minden eladási mutatójuk jobb, mint 2007-ben volt, amikor utoljára közvetítették a Super Bowl-t. Továbbá abban is biztosak, hogy a néhány évvel ezelőttihez hasonlóan, általánosságban ismét nő az első negyedéves reklámbevételük az NFL döntő sugárzásának hatására.
Forrás: money.cnn.com, wikipedia
2 hozzászólás
Pingback: Elkelt az összes Super Bowl reklámspot | Sportsmarketing
Pingback: Super Bowl reklámspotok | Sportsmarketing