Nickelodeonos csavart kapott a közvetítés minden eleme, a kommentátoroktól kezdve a zenén át a grafikákig. Az egyedi műsor kiemelkedő nézettséget hozott a csatornának és bevezette a gyerekek életébe az amerikaifutballt.
Még januárban közvetítette a Nickelodeon gyerekcsatorna a New Orleans Saints és a Chicago Bears összecsapását az NFL szabadkártya [wildcard] fordulója keretében, amely a rájátszásba egyenes ágon nem kvalifikált csapatok mérkőzéseit takarja. A műsor nem merült ki annyiban, hogy szimplán átvették a mérkőzés adását, hanem a közvetítés minden elemét személyre szabták, ha úgy tetszik Nickelodeonosították.
Hogyan kerül NFL-meccs egy gyerekcsatornára?
Egyáltalán nem szokványos dolog, hogy egy gyerekcsatornán sportközvetítés menjen. A Nickelodeonon leadott mérkőzés sem kizárólagosan csak ott volt elérhető, hanem párhuzamosan futott a CBS Sports eredeti adásával. A hardcore fanoknak, a csapatok szurkolóinak és a sportág szerelmeseinek tehát nem kellett kompromisszumot kötni, a gyerekek egy extra célcsoportot jelentettek. A közvetítési jogok szigorú kizárólagosságának ismeretében azonban még így is magyarázatra szorul, hogy kerülhetett egy NFL-meccs a Nickelodeonra.
A háttérben egy 2019-es médiaipari összeolvadás áll, amikor két óriás, a Viacom és a CBS egyesült, létrehozva a ViacomCBS konglomerátumot. A Nickelodeon a Viacom tulajdona volt, a CBS pedig NFL közvetítési jogok felett rendelkezett, így az összeolvadás óta a médiavállalat portfóliójában volt az a két elem, amit most sikeresen egybegyúrtak.
A gyerekeknek szánt műsor szóljon tényleg a gyerekeknek
A Nickelodeon nem sajnálta az időt és az energiát arra, hogy a közvetítést a saját igényei szerint alakítsa át, és ezzel egy igazán különleges műsor kerekedett a New Orleans Saints és a Chicago Bears mérkőzéséből.
A közvetítésnek tulajdonképpen minden elemét Nickelodeonosították. Az első kísérlet [first down] vonalát például a csatorna védjegyeként funkciónáló zöld és narancssárga trutyival [slime] jelölték. A célterületet jelentő “end zone”-t átkeresztelték “slime zone”-ra és az elnevezésnek megfelelően ömlött a trutyi a számítógép generálta ágyúkból, amikor egy játékos touchdownt ért el. A pontszerzési lehetőségek bemutatását nemcsak felturbózták játékos grafikai elemekkel és hanghatásokkal, hanem bevonták a csatorna kedvelt szereplőit is, a kaput így például SpongyaBob személyesítette meg, vagy a bonyolultabb szabályokat népszerű gyerekszínészek magyarázták el, humorral fűszerezve.
A Nickelodeon a hagyományos NFL szakkomentátori állvány mintájára felépítette a saját pultját is, amelybe a csatorna műsorvezetői mellé beült az egykori NFL-játékos, szakkommentátor Nate Burleson. Burleson szereplése egyébként nagyon pozitív visszhangot kapott a közösségi médiában, mert könnyen érthető magyarázataiba rengeteg utalást fűzött Nickelodeon sorozatokkal kapcsolatban.
A Nickeoldeon az egész délutánt NFL hangulatúvá varázsolta. Felvezető műsorként egy sport témájú válogatást adtak SpongyaBob kalandjaiból, amelynek házigazdája a Denver Broncos játékosa, Von Miller volt, mellette pedig feltűnt már a mérkőzést közvetítő csapat is. A félidőben pedig szintén SpongyaBob volt a főszereplő, ugyanis a csatorna az idén debütáló új műsorából adott előzetest.
Még egy dedikált honlapot is felhúztak az NFLNickPlay.com címen. Az oldal amellett, hogy segít a gyerekeknek az amerikaifutball alapjainak megismerésében, rengeteg NFL-témájú tartalommal szórakoztatja a látogatói. A gyerekek kvízjátékokban vehetnek részt, érdekességeket és hasznos információkat tanulhatnak, rövid videókat nézhetnek meg, pontokat gyűjthetnek és Nickelodeon, illetve NFL nyereményekért játszhatnak.
Nem lehet elég korán kezdeni
Nem újdonság, hogy az amerikai major sportok stratégiai szemlélettel, komoly célcsoportként tekintenek a gyerekekre, és ennek megfelelően jelentős erőforrásokat fektetnek az elérésükbe. A gyerekek képviselik számukra a jövő generációját, szurkolói bázisát és sportfogyasztóit.
“Ez egy, a maga nemében egyedülálló NFL-közvetítés a Nickelodeonnal együttműködve. Nagyon örülünk, hogy olyan egyedi adást készíthettünk, amely egyaránt vonzó a gyerekeknek és a családoknak, ugyanakkor megőrzi a sportág hagyományait” – mondta Sean McManus, a CBS Sports elnöke.
A Nickelodeonon futó NFL-közvetítés a számok terén is jól teljesített, 2.06 millió nézőjével a csatorna legnézettebb műsora volt az elmúlt négy évben. Egyébként is a New Orleans Saints és a Chicago Bears küzdelme volt a szabadkártya forduló legnagyobb közönséget vonzó mérkőzése 30,65 millió nézővel, bár ez még mindig 13 százalékkal elmarad a tavalyi szabadkártya forduló topmeccsétől, amely 35,12 millió nézőt vonzott.
Forrás: NFL
1 hozzászólás
Pingback: Marvel témájú, különleges NBA közvetítéssel készül az ESPN | sportsmarketing.hu