A TikTok az első digitális szórakoztató és közösségi platform, amely hivatalos partneri státuszt szerzett a labdarúgó Európa-bajnokságok történelmében.
Az Európai Labdarúgó Szövetség [UEFA] bejelentette, hogy globális partneri megállapodást kötött a népszerű kínai videómegosztó mobilalkalmazással, a TikTokkal. A rövid, zenei háttérrel ellátott felvételek készítésére és megosztására használható platformtól azt várják, hogy a szurkolók gyűjtőhelye lesz, ahol megoszthatják egymással a futball iránti szenvedélyüket és követhetik kedvenceiket.
Az együttműködés keretében a TikTok többek között egyedi hashtag kihívásokat és kiterjesztett valóság filtereket tesz majd elérhetővé a felhasználóinak. Ezen kívül a szerződés részeként a TikTok hozzáférhet az UEFA hatalmas archív adatbázisához, ami innovatív és szórakoztató tartalmak készítését segíti, valamint márkamegjelenési lehetőséget kapott a mérkőzések európai közvetítése során.
A másik oldalon pedig az UEFA még a torna rajtja előtt hivatalos EURO 2020 TikTok csatornát fog indítani, ahol exkluzív tartalmakat tesz majd közzé a szurkolóknak, aktuális és archív anyagokból egyaránt.
Ahogy korábban írtuk, a TikTok azért került a futballvilág célkeresztjébe, mert fiatal közönség érhető el rajta keresztül, különösen jól teljesít kiemeltnek számító piacokon és jóval magasabbak az interakciós mutatói a többi közösségi média platformhoz képest.
A több, mint 75 nyelven és 150 országban elérhető alkalmazáson Sergio Ramos, a Real Madrid játékosa a legnépszerűbb labdarúgó a KPMG Football Benchmark adatai szerint. A 4,9 millió követővel rendelkező Ramost csapattársa Marcelo [4,2 millió követő] követi, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán a Bayern München játékosa, Robert Lewandowski [3,9 millió követő] található. A két Real Madrid sztár egyéni népszerűsége ellenére klubszinten a Barcelona a legtöbb követővel rendelkező klub a TikTokon [7,2 millió követő].
Érdekesség, hogy korábban a több, mint 8 millió követőt maga mögött tudó Neymar volt a legnépszerűbb labdarúgó a TikTokon, de a PSG brazil sztárja tavaly novemberben megszüntette hivatalos fiókját és átköltözött a vetélytárs Trillerre, amelynek márkanagykövete is lett.
A koronavírus-járvány miatt egy évvel elhalasztott EURO 2020-ra idén június 11. és július 11. között kerül sor, Európa 12 városában. A budapesti Puskás Arénában három csoportmeccset és egy nyolcaddöntő mérkőzést rendeznek majd.
Forrás: UEFA, KPMG
1 hozzászólás
Pingback: Európa-bajnokság, kínai szponzorok | sportsmarketing.hu