A csapatok marketing, kereskedelmi és szurkolói élmény tevékenységet végezhetnek az adott piacon, ezzel építve a saját márkájukat, valamint a liga jó hírnevét nemzetközi szinten.
Folytatja globális növekedését az NFL. A liga Nemzetközi Bizottsága, az “International Home Marketing Areas” [IHMA] program keretében, 18 csapatnak adott nemzetközi marketing jogokat 8 országra vonatkozóan. Mivel egy csapat több piachoz is hozzáférést kaphatott, ezért ez összesen 26 ilyen jellegű jog aktiválását jelenti.
A kezdeményezés részeként a csapatok az adott országban marketing, kereskedelmi tevékenységet végezhetnek, valamint szurkolói élmény programokat szervezhetnek, ami lehetőséget biztosít a csapatoknak hosszú távú, stratégiai együttműködések kialakítására és márkaépítésre. Ezzel a liga is jól jár, hiszen mindez közvetve pozitív hatással lehet az NFL jó hírnevére és növelheti a nemzetközi szurkolótábor méretét.
“Az NFL iránti rajongás a klubjainkkal kezdődik. Ez egy fontos kezdeményezés, amely lehetővé teszi az NFL-csapatok számára, hogy tartalmas, közvetlen kapcsolatokat alakítsanak ki a külföldön élő szurkolókkal, ami globálisan növeli a rajongótábort és a szurkolók lelkesedését. Nagyon elégedettek voltunk ebben a kezdeti fázisban a programra jelentkező csapatok számával, kreativitásával és elkötelezettségével, és alig várjuk, hogy megkezdjék terveik valóra váltását a jövő év elején” – mondta Christopher Halpin, az NFL ügyvezető alelnöke, stratégiai és növekedési igazgatója.
Az IHMA programban részt vevő csapatok 2022. január 1-től aktiválhatják a megszerzett jogokat, amelyekkel legalább ötéves időtartamra rendelkeznek. A nemzetközi marketing jogok hasonlóak a hazai, amerikai piacon gyakorolhatókhoz, vagyis a csapatok személyes és digitális marketinget végezhetnek, szponzori tárgyalásokat folytathatnak, szurkolói eseményeket szervezhetnek, utánpótlás rendezvényeket tarthatnak, merchandise termékeket értékesíthetnek és közös marketing kampányokat hajthatnak végre helyi szórakoztatóipari és sportszervezetekkel.
Az NFL elkötelezett a globális növekedés iránt, a következő nyolcéves ciklusban az NFL International Series keretében a liga mind a 32 csapata fog legalább egy mérkőzést játszani külföldön, nemzetközi környezetben. Ahol lehetséges, úgy alakítják majd a menetrendet, hogy az IHMA programban részt vevő csapatok mérkőzése abban az országban legyen, amelyikben a marketing jogokkal rendelkeznek.
A számokból könnyen kivehető, hogy egy országban több csapat is rendelkezhet marketing jogokkal, illetve néhány csapat több külföldi piachoz is hozzáférést kapott. A Los Angeles Rams és a Miami Dolphins három, a Chicago Bears, a Kansas City Chiefs, a Minnesota Vikings és a San Francisco 49ers kettő, míg az Arizona Cardinals, a Carolina Panthers, a Dallas Cowboys, a Denver Broncos, a Houston Texans, a Jacksonville Jaguars, a Las Vegas Raiders, a New England Patriots, a New York Jets, a Pittsburgh Steelers, a Seattle Seahawks és a Tampa Bay Buccaneers egy nemzetközi piacon lehet aktív. Mindez országonkénti bontásban az alábbiak szerint néz ki:
Ausztrália (1): Los Angeles Rams
Brazília (1): Miami Dolphins
Kanada (2): Minnesota Vikings, Seattle Seahawks
Kína (1): Los Angeles Rams
Mexikó (9): Arizona Cardinals, Dallas Cowboys, Denver Broncos, Houston Texans, Kansas City Chiefs, Las Vegas Raiders, Los Angeles Rams, Pittsburgh Steelers, San Francisco 49ers
Németország (4): Carolina Panthers, Kansas City Chiefs, New England Patriots, Tampa Bay Buccaneers
Spanyolország (2): Chicago Bears, Miami Dolphins
Egyesült Királyság (6): Chicago Bears, Jacksonville Jaguars, Miami Dolphins, Minnesota Vikings, New York Jets, San Francisco 49ers
A csapatoknak a jövőben évente nyílik alkalma új jelentkezést benyújtani az IHMA programhoz való csatlakozásra az NFL Nemzetközi Bizottságához.
Forrás: NFL