A sikeres első szezont követően a második évébe lépett az UEFA és az Európai Bizottság közös klímavédelmi kampánya. Ennek kapcsán elkészült egy új figyelemfelhívó videó, amelyet folyamatosan játszanak majd az UEFA égisze alá tartozó klub és válogatott sorozatok során, beleértve a férfi és a női Bajnokok Ligáját is.
A videó az EU energiatakarékosságról szóló üzeneteit népszerűsíti, és arra buzdítja az embereket, hogy tegyenek meg egyszerű, mindennapi lépéseket a jelenlegi európai energiaválság leküzdésére.
“Ukrajna orosz inváziója energiaválságot robbant ki Európában és az egész világon. A következő néhány tél kemény lesz, de megvan minden, ami ahhoz kell, hogy megfeleljünk ennek a kihívásnak. Az olyan egyszerű lépések, mint amilyeneket a videóban láthatunk, nagy változást hozhatnak. Ha mindannyian 1 Celsius-fokkal lejjebb vesszük a fűtést, 10 milliárd köbméter gázt takaríthatunk meg. Az energiamegtakarítás az éghajlati válság elleni küzdelemben is rendkívül fontos. Végső soron csapatmunka kell hozzá: ha mindenki hozzáteszi a magáét, átvészeljük a következő teleket, és készen állunk a zöldebb jövőre” – mondta Frans Timmermans, az Európai Bizottság ügyvezető alelnöke.
Az UEFA és a fenntarthatóság
Az UEFA 2020 decemberében jelentette be, hogy támogatja az európai éghajlati paktumot [European Climate Pact], és vállalta, hogy hároméves kampányt indít az európai zöld megállapodás [EU Green Deal] népszerűsítésére. Ez utóbbi célja az éghajlat- és környezetvédelmi kihívások kezelése, és a program iránytűje, hogy 2050-re Európa elérje a klímasemlegességet. Az UEFA és az EB közötti szoros partnerség egyesíti az EU éghajlat-politika terén betöltött vezető szerepét az európai labdarúgás láthatóságával és befolyásával. Az új videó pedig segíti az UEFA vállalásainak teljesítését és a kitűzött célok elérését.
Az UEFA rendelkezik saját fenntarthatósági stratégiával is, amely révén ösztönözni, aktivizálni és gyorsítani kívánja az emberi jogok és a környezet tiszteletben tartására irányuló kollektív fellépést az európai labdarúgásban. Továbbá az ENSZ Race to Zero kampányával összhangban az UEFA elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ra 50%-kal csökkenti az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását, annak érdekében, hogy 2040-re elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást a szervezeten belül, az UEFA rendezvényein és az európai futballban.
Sikeres első szezon
Az első évad reklámja – #EveryTrickCounts – több fronton is sikert hozott. A 2021-22-es szezon idején több, mint 300 mérkőzésen mutatták be az UEFA klub és válogatott eseményein, mind a női, mind a férfi labdarúgásban, beleértve a futsalt is. A férfi Bajnokok Ligája döntője során hozzávetőlegesen 35 milliós egyedi közönséget ért el, míg az átlagos egyedi közönség egy férfi BL-mérkőzésen 24 millió volt. A szpotot összesen csaknem 3.000 alkalommal vetítették az EU piacain.
Forrás: uefa.com