A Magyar Olimpiai Bizottság [MOB] tavaly novemberben mutatta be a Magyarock – Olympic Team Hungary kezdeményezés első elemeit, grafikai megjelenését. Az olimpia eredetileg tervezett időpontjának nyitónapján pedig elindult a magyar olimpiai csapat új szurkolói márkája, amely, alkotói és létrehozói szerint a sport által nemzeti egységet kovácsoló eszmévé válhat.
A Magyarock koncepciót, a kampány kreatív ötleteit a MOB házon belül dolgozta ki, grafikus és filmes cég közreműködött a produkciós folyamatban, de a szellemi termék a sportszervezet sajátja. Kulcsár Krisztián elnök és Vékássy Bálint főtitkár már 2017 tavasza óta tervezik a megvalósítást, látszik, hogy a márka átgondolt, a kivitelezés minőségi. A kampány elsődleges célcsoportját a 16-35 év közöttiek jelentik, érthető, hogy az olimpiai bizottság -mint minden sportszervezet- prioritásként kezeli a fiatalok bevonását, ők jelentik a mozgalom jövőjét és ők -elsősorban a tizenévesek- azok, akik kevésbé érdeklődnek a sportversenyek és sportközvetítések iránt.
Saját honlapon, Facebookon, YouTube-on, Instagramon, emellett óriásplakátokon is láthatóak a Magyarock megjelenései, amelyet a márkanév mellett a „Mi vagyunk” szlogen egészít ki. Ez utóbbi rugalmasan, egy adott sportolóhoz, eseményhez kötve használható, folytatható – pl. Mi vagyunk a siker, Mi vagyunk a stílus…-, így több jelentéstartalommal jelenik meg.
A kommunikáció első eleme a „Visszaszámlálás” film, pörgős, fiatalos, ötletes, trendi és igazán magyaros. Emellett jó eszköz a MOB szponzorainak megjelenítésére. Az egyperces szpotban ízlésesen, finoman feltűnik a Coop, az OTP, a Toyota és az Adidas is, két szempontból is hasznos ez, egyrészt nehéz a partnereknek a játékok idején kívül reklámot biztosítani, másrészt a halasztás miatt nagyon hosszú ideig sehol nem jelennének meg a támogatók. A film végén – egyetlen sportolóként – Szilágyi Áron jelenik meg, jó választás, nem megosztó figura, szinte mindenki kedveli és elismeri, személyisége hozzájárul a „közösség, egység” kialakításához. A videó sajnos nem beágyazható, de megtekinthető ezen a linken.
A második film, a „Magyarock manifesto” megpróbálja röviden összefoglalni, hogy miről szól a márka, a spot nagyon gyors, dinamikus, érződik a fiatal célközönség kiszolgálásának szándéka, ám talán érdemes lett volna 15 másodpercnél kicsit több időt adni a videónak.
Fontos eleme a kommunikációnak, hogy neves sportolók saját közösségi felületeiken is megjelenítik a logot, szlogent, így gyorsan, sok emberhez jut el az üzenet. Összesen 166 olimpikonjelölt és 11 civil tűnik fel a kampányban.
Az olimpiai játékok idején az arculati elemek megjelennek majd a magyar csapat sportolóinak öltözékén, a hagyományokhoz hűen az adidas gyártja majd a melegítőket, azon biztosan ott lesz a logo, a szlogen. A MOB reméli, hogy a sportszövetségek is megkedvelik és használják majd a dizájnt, csakúgy, ahogyan az megtörtént Angliában a Team GB brand kapcsán.
A Magyarock azonban elsősorban egy szurkolói márka, a rajongóknak szóló üzenettel és termékekkel, a bevezetés és megismertetés után, várhatóan októbertől elindul a merchandising tevékenység is, az elsősorban ruházati elemekből álló kollekciót webshopon keresztül biztosan meg lehet majd vásárolni, a többi kiskereskedelmi csatorna képviselőivel még zajlanak a tárgyalások.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság által is elfogadott projekt országos közösségteremtő kezdeményezés lehet, ha valami, akkor a sport képes erre ma hazánkban, ezt egy tragikus esemény, Benedek Tibor halála mutatta meg a közelmúltban, reméljük, hogy az olimpiai eszme és a sikerek is meg tudják hozni a várt hatást.
1 hozzászólás
Pingback: A Magyar Olimpiai Bizottság tokió olimpiához kapcsolódó kommunikációs tevékenységének médiaelemzése | sportsmarketing.hu