A különböző sportágak top brandjei közötti együttműködés növeli mindkét fél globális láthatóságát és elősegíti új közönség elérését.
A spanyol labdarúgás két legmagasabb osztályát irányító LaLiga lett a tavaly novemberben ráncfelvarráson átesett Davis-kupa legújabb szponzora. A két szervezet négy évre szóló megállapodást írt alá.
Az 1900-ban alapított Davis-kupa az első számú nemzetközi férfi tenisz csapatverseny. A Nemzetközi Tenisz Szövetség [ITF] tavaly év végén próbált meg új életet lehelni az utóbbi időben a top játékosok által sokat kritizált sorozatba. A megmentő képében a Kosmos tűnt fel, amely Gerard Piqué, a Barcelona labdarúgójának befektetési cége.
A Kosmos 25 évre kiterjedő, 3 milliárd dollár értékű szerződést kötött az ITF-fel, a Davis-kupa pedig jelentős reformokon esett át. A most kezdődő új idény végén egy futball világbajnoksághoz hasonló lebonyolítási rendszerű – először csoportmérkőzések, majd egyenes kiesés -, 18 csapatos torna dönt a végső győztesről, amelyre november 18. és 24. között Madridban kerül sor.
A friss megállapodás keretében a LaLiga októberben a nemzetközi közvetítéseiben hirdeti majd a Davis-kupa döntőt, amely így 200 ország nézőihez jut el Európában, Ázsiában, Afrikában, Észak- és Dél-Amerikában. Továbbá a LaLiga szponzorálja a ma kezdődő Davis-kupa selejtezőket is, amelyek során 24 párharcot rendeznek és a 12 győztes biztosítja részvételét a fináléban. A döntő létszáma az előző szezon négy elődöntősével, valamint két szabadkártyás válogatottal lesz teljes.
A LaLiga nem először flörtöl más sportágakkal. Amellett, hogy 64 spanyol szakági sportszövetséggel van megállapodásuk, 2016-ban szponzorálták Spanyolország Davis-kupa mérkőzését India ellen, tavaly pedig a Renault F1-csapattal kötöttek szerződést.
Forrás: laliga.com