A 2019-20-as szezon kezdete előtt bemutatták a LaLiga hivatalos dalát. 20 nemzet 130 zenésze vett részt a munkában. A szurkolóké a főszerep, de magzatok szívverésének hangját is beleszőtték a dallamokba.
A LaLiga rendezi és menedzseli a spanyol első- és másodosztályú labdarúgó bajnokságokat, így azok mérkőzései előtt minden alkalommal lejátszák majd a szervezet új himnuszát, valamint a televíziós közvetítések során is el fog hangzani a dal. A hamarosan kezdődő szezontól a meccseket felvezető ceremónia tehát nagyon hasonlítani fog ahhoz, amit a Bajnokok Ligájában már megszokhattuk.
A LaLiga himnuszát egy sajtótájékoztató keretében Madridban mutatták be. A rendezvényen jelen volt, az Emmy-díjas zeneszerző Lucas Vidal, aki a művet komponálta. Vidalnak nem ez volt az első sportos munkája, korábban dolgozott már az ESPN-nel és a 2016-os riói olimpia szervezőivel is.
A projektbe a futball iránt elkötelezett terhes nőket is bevontak. A dal alapjaihoz 90 még az anyaméhben lévő magzat szívhangját rögzítették, amely a jövő szurkolóinak a szívverését testesíti meg. A szám ugyancsak szimbolikus, a LaLiga idén ünnepli 90. évfordulóját. A szurkolók ütemes szurkolása szintén visszaköszön a dal ritmusában.
“A LaLiga ötlete volt a szívverés használata a dalszerzésben, mert a gyerekek jelentik a liga jövőjét. A magzatok ultrahang felvételeit lelassítottam egy kicsit a megfelelő ritmushoz. A tapsolást pedig azért szerettem volna beleszőni, mert nagyon nemzetközi jelenség. Tapsolunk zenére és tapsolunk sportrendezvényen. Úgy gondoltam, hogy az üteme tökéletesen támogatja a szívverés hangját” – nyilatkozta Vidal.
A stadionokban a kedvenc csapatukért a lelküket is kitevő szurkolók hangját reprezentáló dal ötlete Madridban született meg, itt készültek az első demók, valamint a végső simításokat is a spanyol fővárosban végezték. A kórusokat a prágai Smecky Music Studióban rögzítették, míg a zenekari részeket a legendás londoni Abbey Road Stúdióban vették fel olyan művészeket is bevonva, akik többek között a Star Wars, Jurassic Park és a The Avengers mozifilmek zenéin is közreműködtek. Összességében 20 nemzet több, mint 130 zenésze vett részt a munkálatokban.
Javier Tebas, a LaLiga elnöke fontos mérföldkőnek nevezte a himnusz megszületését a szervezet történelmében. “Epikus, könnyen felismerhető és egyesítő erővel bíró dal, amivel minden spanyol fociszurkoló azonosulni tud, ugyanakkor nemzetközi íze is van, így a világon mindenhol magukénak érezhetik a labdarúgás szerelmesei” – mondta Tebas.
A LaLiga himnusz négy különböző változatban készült el, hogy mindenféle alkalomhoz legyen egy megfelelő verzió:
- Az alap változat a “Latidos del futuro” [A jövő szívverései] címet viseli és a teljes hossza 3 perc 40 másodperc. Sokoldalúságának köszönhetően ezt fogják használni a mérkőzések során televíziós közvetítésekben, hosszabb távon pedig a rádiós közvetítésekben is.
- A háttérzene formátum a ritmusának és hangulatának köszönhetően zenei aláfestésként szolgál majd emelkedett hangulatú eseményekhez.
- A biznisz verzió a LaLiga központjában és az üzleti rendezvényeken lesz hallható.
- Az audio logó a szervezet audiovizuális tartalmainak felvezetésére és lezárására készült, így többek között digitális és médiakampányok során fogják használni.
A négy verziónak köszönhetően a LaLiga himnusz fontos szerepet kap a márkaépítésben, meghatározza a szervezet zenei identitását. Mindez összhangban van a LaLiga elmúlt években mutatott marketingtevékenységével, hogy a szórakoztatóipar nagyágyúi közé pozicionálja a spanyol labdarúgást és nemzetközi figyelmet irányítson a klubjaira.
Forrás: laliga.es