A müncheni székhelyű The Football Company futball-metaverzum platform 2,5 millió eurós finanszírozást gyűjtött össze, hogy összekapcsolja a focirajongókat a fantasy-játékokkal a metaverzumban. A Dreamcraft által vezetett tőkefinanszírozási körben a DapperLabs, a web3 Studios, a BLN Capital, angyalbefektetők és olyan profi futballisták vettek részt, mint a Bayern München német válogatott játékosa, Joshua Kimmich és az AS Monaco világ- és kétszeres Európa-bajnok spanyol középpályása, Cesc Fàbregas – írja a tech.eu.
A friss tőkét új piacokon való terjeszkedésre, új alkalmazottak felvételére és a sport NFT ökoszisztéma skálázásának megalapozására fordítják.
A startup első terméke, a The Football Club [TFC] olyan tokeneket árul, amelyek analóg merchandise-árukat képviselnek egy 3D-s tárgy formájában, és ezekkel a felhasználók felszerelhetik az avatárjukat. A futball-metaverzum avatárokon, valamint licencelt digitális gyűjtőeszközökön és versenyeken alapul. A startup a TFC-piacterén kereskedhető digitális gyűjtőeszközök kibocsátásával termel bevételt. A rajongók megvásárolhatják ezeket a tárgyakat, hozzáadhatják a gyűjteményükhöz, és jutalmakat szerezhetnek, ha egy csapatot irányítanak a valós sportteljesítményeken alapuló fantasy-játékban.
A web3 startupot 2020-ban alapította két testvér, Ante Kristo és Josip Kristo, hogy hiteles és fejlett virtuális futballélményeket hozzon létre. A cég a Bayern München korábbi sztárjait, Robert és Niko Kovacot is megszerezte alapító befektetőként az ötletükhöz.
Ante Kristo, a The Football Company vezérigazgatója elmondta: „Focirajongóként az a célunk, hogy tiszteletben tartsuk a futball örökségét és kultúráját, miközben a legmodernebb technológiát használjuk.”
Niko Kovac, a The Football Company alapító-befektetője hozzátette: „A metaverzum új lehetőségeket ad a futballszurkolóknak, hogy kifejezzék a klubjuk iránti szenvedélyüket és megmutassák egyéniségüket. Ez teljesen új szintre emeli a fantasy-foci vonzerejét.”
Mikkel Marfelt, a Dreamcraft Ventures befektetési igazgatója így nyilatkozott: „Ezzel a befektetéssel új magasságokba emeljük az NFT-ket. Valójában nevezhetnénk ezt NFT 2.0-nak is. Az NFT-ket körülvevő közösségek ereje lesz az egyik legerősebb hajtóerő ezen a területen. A TFC úgy van pozícionálva, hogy a focirajongói kultúrára összpontosítva ennek a változásnak a fő mozgatórugója legyen.”
A The Football Company már négy NFT-gyűjteményt dobott piacra partnereivel, amelyek kevesebb mint négy hét alatt több mint 270.000 euró bevételt hoztak. Minden kiadás kevesebb mint 24 óra alatt elfogyott.
Borítókép: Többek között a Herthában játszó magyar védő, Dárdai Márton meze is megszerezhető a metaverzumban. (Fotó: twitter.com/play_tfc)
Forrás: tech.eu