kézilabda, Sportmarketing — 2016/07/22 at 16:50

Tour de France: több, mint 100 millió adatrekordot dolgoztak fel az első 16 szakasz alatt

by

Háromszor annyit, mint egy évvel korábban. A feldolgozott információt egy egyedi online platformon jelenítik meg a szurkolók minél teljesebb kiszolgálása érdekében.

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a Tour de France szervezéséért felelős Amaury Sport Organisation [ASO] a Dimension Data információ technológia céggel állt össze, hogy egyedi digitális élményt nyújtsanak a verseny követőinek. Azon túl, hogy a kerékpárosok ülése alá szerelt egységgel minden egyes versenyző sebességét és geolokációs helyzetét mérik, idén először élőben gyűjtenek adatokat az időjárásról, a szélerősségről és az emelkedők meredekségéről is. A hatalmas mennyiségű adat feldolgozására a Big Data és a felhőalapú szolgáltatások előnyeit használják ki. A gyorsaság érdekében pedig a Dimension Data egy egyedi kialakítású Big Data kamiont állított a Tour de France karavánjába.

Froome és Dumoulin közti sebességkülönbségek az egyéni időfutam során (13. szakasz)

Froome és Dumoulin közti sebességkülönbségek az egyéni időfutam során (13. szakasz)

A Dimension Data által szolgáltatott adatokat felhasználják a telelvíziós közvetítések során, de egy egyedi online platformon, a Race Centerben is megjelenítik. A platform információgazdag és érdekes történeteket kínál, amivel a szervezők célja a nézők mélyebb bevonása, valamint a fiatal korosztály nagyobb elérése.

Sprinterek sebessége az utolsó kilométeren, hőtérképen ábrázolva (16. szakasz)

Sprinterek sebességének alakulása az utolsó kilométeren, hőtérképen ábrázolva (16. szakasz)

Az első 16 szakasz, vagyis a verseny 83 százalékának megtétele után a Dimension Data összefoglalt néhány érdekességet:

  • A versenyzők összességét tekintve az átlagos sebesség 39,16 km/óra, míg élen álló Chris Froome átlagos sebessége 40,21 km/óra.
  • A 9. szakasz végén, az utolsó 5 kilométeren, a jégeső miatt 31 százalékkal csökkent a kerékpárosok sebessége.
  • A Mont Ventoux tetején 140 km/óra sebességű szél fújt, ezért a szervezők a kerékpárosok biztonsága érdekében 6 km-rel lejjebb húzták meg a célt a 12. szakasz hegyibefutóján.
  • A meredekségét és az időjárási viszonyokat tekintve a Mont Ventoux volt a legkeményebb hegy az első 16 szakasz során. A leglassabb versenyző 12,72 km/óra átlagos sebességgel rá tudott feltekerni.
  • Amikor Julian Alaphilippe balesetet szenvedett a 13 szakasz során, 51,7 km/óra sebességgel haladt és 42 km/óra sebességű oldalszél fújt.

A Dimension Data Tour de France tematikájú microsite-ja elérhető ezen a linken, a Live Tracking oldal pedig ezen a linken.

Forrás: dimensiondata.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.07.22.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close