kerékpár, Sportmarketing — 2016/07/01 at 14:50

Egyedi digitális élményt kínál a Tour de France

by

Soha eddig nem tapasztalt digitális élményben lehet része az idei francia kerékpáros körversenyt figyelemmel kísérőknek – ígérik a szervezők. Egy információ technológiai cég segítségével, a Big Data előnyeit kihasználva, egyedi online platformot hoznak létre a szurkolók minél teljesebb kiszolgálása érdekében.

A technológia gyors fejlődésének köszönhetően a Big Data, vagyis az óriási adatmennyiségből az értékes és hasznos információ hatékony kinyerése, napjainkra a legtöbb iparágban kiemelt figyelmet kap. A sport sem állhatott sokáig ellen az adatvezérelt kultúra térhódításának, és ennek nemcsak a statisztikák szerelmesei örülhetnek.

A 2015-ös Tour de France mezőnye Párizsban.

A 2015-ös Tour de France mezőnye Párizsban.

A Tour de France szervezéséért felelős Amaury Sport Organisation [ASO] a Dimension Data információ technológia céggel állt össze, hogy egyedi digitális élményt nyújtsanak a verseny követőinek. Egy olyan online platformot hoztak létre, amely különleges tartalmakat kínál a másodlagos képernyőre, tehát a televíziós közvetítés kiegészítésére mobilra, tabletre, vagy számítógépre.

A Race Center egy online alkalmazás, amelyet Dimension Data felhőjében tárolnak és az ASO-val együttműködve alakítottak ki. A Tour de France élő versenyadatain kívül a televíziós közvetítésen túlmutató videók, fényképek, kommentárok és közösségi média hírfolyamok is elérhetők lesznek a platformon. Ezen kívül egy “Live Tracking” oldalt is indítanak a Tour de France idejére, ahol valós időben lesznek az adatok elérhetők a 22 induló csapat mind a 198 versenyzőjéről: a sebességük, a köztük lévő távolság, a szélirány, a szélsebesség, vagy az időjárási körülmények mind követhetők lesznek.

Hasonló adatokat már eddig is bemutattak a televíziós közvetítésekben, de egyszerre, minden információ, folyamatosan és egy helyen most először lesz elérhető. A platform információgazdag és érdekes történeteket kínál, ezért a szervezők nézők mélyebb bevonódását, valamint a fiatal korosztály nagyobb elérését várják. A hatalmas mennyiségű adat feldolgozására a Dimension Data egy egyedi kialakítású Big Data kamiont állít a Tour de France karavánjába.

A Dimension Data big data kamionja.

A Dimension Data Big Data kamionja.

Az ASO 2015 márciusában írt alá 5 évre szóló szerződést a Dimension Datával. A megállapodás értelmében a dél-afrikai székhelyű cég az ASO hivatalos technológiai partnere a Tour de France és a Vuelta a España körversenyeken, valamint többek között a Párizs-Nizza, a Critérium International, a Párizs-Roubaix, a Flèche Wallonne és a Liège-Bastogne-Liège egynaposokon.

Az idei Tour de France július 2. és 24. között kerül megrendezésre. A Dimension Data Tour de France tematikájú microsite-ja elérhető ezen a linken, a Live Tracking oldal pedig ezen a linken.

Forrás: businesswire.com

One Comment

  1. Pingback: Tour de France: több, mint 100 millió adatrekordot dolgoztak fel az első 16 szakasz alatt | sportsmarketing.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.07.01.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close