Közeleg a Super Bowl, amely nemcsak az amerikaifoci legnagyobb éves eseménye, hanem a hirdetőké is. Az H&M különleges dobással készül: olyan reklámot tervez, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy közvetlenül az okostévéjükkel rendeljenek a Beckham nevét viselő fehérneműkből.
Február 2-án rendezik a Super Bowl-t, amely amellett, hogy az amerikaifutball csúcseseménye, valóságos reklámfesztivál is egyben. Ha figyelembe vesszük, hogy a mérkőzés szinte minden évben televíziós nézőcsúcsot dönt, és egy 30 másodperces szpot átlagosan 4 millió dollárba kerül, érthető a hirdető igyekezete a nagy villantásra.
Az H&M a Super Bowl XLVIII második negyedében vásárolt reklámidőt, amelyben a David Beckham nevével fémjelezett fehérnemű kollekcióját mutatja be, nem is akárhogyan! A – két évesnél nem régebbi, internethez csatlakozó – Samsung okostévével rendelkező nézők ugyanis a távirányítójuk segítségével vásárolhatnak is a termékekből.
Az interakció nem szakítja meg a műsort, a termékinformációk egy felugró ablakban jelennek majd meg és itt zajlik a vásárlás folyamata is. Hab a tortán, hogy a megoldás azok számára is működni fog, akik nem az élő adást nézik. Az e-commerce [elektronikus kereskedelem] analógiájára t-commerce [televíziós kereskedelem] nevet viselő módszert a Delivery Agent hirdetéstechnológiai ügynökséggel karöltve fejlesztette ki a svéd ruhakereskedő cég.
Ide vonatkozó adatok, hogy a Super Bowl televíziós nézettsége már csak az Egyesült Államokban várhatóan 100 millió fölé kúszik majd, és az EMarketer előrejelzései 22.6 millió amerikai háztartás – vagyis az amerikai háztartások 18.8 százaléka – rendelkezik okostévével. A számok akár bizakodásra is okot adhatnak, de nagy kérdés, hogy mennyien lesznek kíváncsiak a tévén keresztüli vásárlási lehetőségre.
A H&M és Beckham együttműködése 2011-ben kezdődött. A február 2-i Super Bowl-on olyan márkák hirdetnek, mint a Chevrolet, a Coca-Cola, a Mars, a Jaguar, vagy a Volskwagen.
Forrás: adage.com