Kilenc hónap alatt, több, mint 1,1 millió követője lett a Ligue 1 hivatalos profiljának a népszerű közösségi média platformon.
Franciaország két legmagasabb szintű professzionális labdarúgó bajnokságát felügyelő szervezet, a Ligue de Football Professionnel [LFP] kibővítette együttműködését a TikTokkal. A rövid, zenei háttérrel ellátott felvételek készítésére és megosztására használható videómegosztón való jelenlét fontos eleme a liga digitális növekedési terveinek.
Ahogyan korábban írtuk a TikTok azért került a futballvilág célkeresztjébe, mert fiatal közönséget érhetnek vele, kiemeltnek számító piacokon.
Az LFP kilenc hónapja van jelen a platformon a hivatalos Ligue 1 Uber Eats profillal, és ez idő alatt több, mint 1,1 millió követője lett. A kibővített együttműködés keretében a liga még több egyedi tartalmat készít majd kifejezetten a TikTokra, beleértve a kulisszák mögé bepillantást engedő streameket, hashtag kampányokat, a Ligue 1 színeit használó speciális effekteket és filtereket, valamint appon belüli szurkolói nyereményjátékokat.
Az első hashtag kampány a #joulacomme [játssz úgy, mint], amely arra ösztönzi a TikTokon jelen lévő szurkolókat, hogy a kedvenc játékosuk gólörömét utánozzák, egy egyedi filter használva. A kampány támogatására további, a Ligue 1 klubok színeit reprezentáló filterek is a szurkolók rendelkezésére állnak.
A liga jelentősen átalakította a digitális aktivitását a koronavírus-járvány okozta karantén időszakban, és megtriplázta követőtáborát a közösségi média felületeken a 2019-2020-as szezonban. A Ligue 1 összesen 15 millió közösségi média követővel rendelkezik, a fele Franciaországban él, a másik fele pedig további 19 országban. A liga öt – a francia mellett angol, arab, portugál és spanyol – nyelven tarja fenn a hivatalos Facebook és Twitter fiókját, rendelkezik egy francia [1,62 millió feliratkozó] és egy angol nyelvű [302 ezer feliratkozó] YouTube csatornával, továbbá van Instagram, Weibo, WeChat, Toutiao és Douyin fiókja is. A különböző nyelveken vitt közösségi média fiókok a tartalmak lokalizációja miatt fontos. Az LFP állítása szerint már most is a Ligue 1 szurkolók 70 százalékához a saját anyanyelvükön szólnak, de természetesen a cél minél közelebb kerülni a 100 százalékhoz.
Forrás: lfp.fr