Öt év alatt zárkóznának fel a négy nagy liga szintjére. 5 kiemelt területre fókuszálnak és 20 programpont szerepel a tervekben.
A Francia Labdarúgó Liga [LFP] nyilvánosságra hozta a 2017 és 2022 közötti ciklusra szóló stratégiai tervét, amelynek célja a liga nemzetközi súlyának növelése sportszakmai és gazdasági szempontból egyaránt. A Ligue 1 az angol Premier League, a német Bundesliga, az olasz Serie A és a spanyol LaLiga négyeshez szeretne felzárkózni öt év alatt.
Az ütemtervben 5 kiemelt fontosságú területet jelöltek meg, amelyek keretében összesen 20 programpontot állítottak össze a fejlesztések kivitelezésére. Az 5 stratégia terület a következő:
- A francia játékosok védelme és értékének növelése
- A francia professzionális labdarúgás értékének növelése nemzetközi szinten
- B2C: jobban megérteni és kiszolgálni az ügyfeleket a meccsnapi élmény és a merchandising bevételek növelése érdekében
- B2B: a szponzorokkal, befektetőkkel és az UEFA-val való kapcsolatok fejlesztése
- Márkaépítési és kommunikációs stratégia kidolgozása, társadalmi felelősségvállalás
A francia liga átfogó gazdasági célja az, hogy a 2016-17-es szezonban elért 2,2 milliárd euró bevételt a 2021-22-es szezon végére 2,7 milliárd euróra tornásszák fel, a belföldi közvetítési jogok értékének növekedése nélkül számolva. A gazdasági célok mellett sportszakmai és imázs célokat is kitűztek.
Az LFP a TOP4 ligához hasonlóan komoly hangsúlyt kíván fektetni a nemzetközi piacok meghódítására. A nemzetközi televíziós közvetítési jogokból mindössze évi 33 millió euró bevétele származik az LFP-nek, ezért változtatnak a bajnoki mérkőzések kezdési időpontjain. A délután 1, 3 és 5 órakor kezdődő kétórás idősávokban is lesznek mérkőzések, hogy a különböző időzónákban élő ázsiai és amerikai közönséget is jobban elérjék. Az LFP a Francia Labdarúgó Szövetséggel [FFF] karöltve idén februárban nyitotta meg az első nemzetközi irodáját Pekingben. A kínai mellett tervezik a következő külföldi képviseletet is, az viszont egyelőre még kérdés, hogy Ázsia vagy Észak-Amerika lesz a célpont.
Belföld tekintetében pedig a francia üzleti élet szereplőivel való kapcsolatok erősítésére májustól egy dedikált B2B menedzsert neveznek ki.
Forrás: lfp.fr
1 hozzászólás
Pingback: Új szlogennel erősít a francia bajnokság | sportsmarketing.hu