Olyan bevételi forrással bővülhet az innovatív sportszervezetek költségvetése, amire pár éve még biztosan nem gondolt senki sem. A Snapchat médiajogokról egyeztet különböző sport ligákkal, hogy élő sporttartalmat is közzé tehessen a szolgáltatásain keresztül, majd a befolyó reklámpénzek egy részét visszaosztaná a sportszervezeteknek és televíziós közvetítő társaságoknak.
A népszerű üzenetküldő alkalmazás első körben az amerikai egyetemi kosárlabdaliga [NCAA] négyes döntője alkalmával tesztelné legújabb piaci tervét. Az elképzelés szerint, a különböző felhasználók által ugyanarról az eseményről készített fotók és videók összefűzéséből létrehozott történetekbe [ez a Snapchat egyik felkapott funkciója, az „Our Story”] szerkesztenének élő sporttartalmat.
A médiajogokra mindig kényesen ügyelő sportszervezetek és TV-társaságok hozzájárulását azzal nyerné el a Snapchat, hogy érdekeltté teszi őket az üzletben. Az élő sportot is tartalmazó történetekből szerzett reklámbevételek [hirdetés, szponzoráció] egy részét ugyanis visszaosztaná számukra.
[box type=”info” style=”rounded” border=”full”]Mi az a Snapchat?
A Snapchat egy üzenetküldő alkalmazás, ami rendkívül népszerű a 13-25 éves korosztályban. Az appon keresztül fotókat, vagy rövid videókat lehet küldeni, személyre szabott üzenetekkel kísérve. A Snapchat különlegessége, hogy az üzenetek a megnyitástól számított 10 másodperc múlva eltűnnek és soha többé nem hívhatók elő [a Snapchat állítása szerint]. Ha valaki megpróbál a Snapchat üzenetről képernyőmentést készíteni, akkor a rendszer értesíti a feladót. 10 milliárd dollárra becsült értékével a világ legnagyobb startupjai között tartják számon.[/box]
A Snapchaten a sport témájú történetek nagy népszerűségnek örvendenek. A tavalyi labdarúgó világbajnokság döntője kapcsán is összemontázsozták a helyszínen lévő felhasználók fotóit egy exkluzív, szurkolói szemszögű képes történetté, de eddig nem volt hivatalos együttműködésük egyetlen jogtulajdonossal sem a sportban. A Snapchat történetek természetesen továbbra is a felhasználók által generált tartalmak maradnak, nem csapnak át élő közvetítésbe.
A Snapchatet egyelőre kevés sportszervezet fedezte fel magának, pedig könnyen lehet nyitni vele a fiatal korosztály, vagyis a jövő szurkolói felé és már olyan brandek hirdetnek rajta, mint a McDonald’s. Nem meglepő, hogy az első fecskék az Egyesült Államokból származnak: a New Orleans Saints és Philadelphia Eagles voltak az úttörők, de már számos további NFL és NHL csapat is csatlakozott hozzájuk, míg a nevesebb ligák közül az NBA-nek és az MLB-nek is van saját fiókja.
Forrás: digiday.com
2 hozzászólás
Pingback: Akik nem kaptak licencet: kilátástalanság helyett professzionalizálódj! | sportsmarketing.hu
Pingback: A Snapchaten is hódít az NFL | sportsmarketing.hu