Ha Super Bowl, akkor reklámfesztivál. Idén sem volt másképp, nézzük, hogy a több, mint 40 reklámfilm közül melyikek érdemelnek kitüntetett figyelmet!
Ha egy márka hirdetni szerette volna magát a Super Bowl XLIX amerikai televíziós közvetítése során, akkor egy 30 másodperces spotért 4,5 millió dollárt kellett kicsengetnie. Ehhez jönnek még a film gyártási költségei, a TV-csatorna által megkívánt addicionális felületvásárlások és a reklám hatását erősítő további marketingaktivitások. Mindent összevetve legalább 10 milliós büdzsével kell készülni. De megér ennyit egyetlen 30 másodperces szösszenet?
A válasz: igen, csak jól kell csinálni! A Super Bowl reklám ugyanis önálló műfajjá fejlődött az utóbbi években. A hirdetők nem egyszerű spotként kezelik, hanem egy integrált kampány látványosságaként. Vagyis hetekkel az NFL-döntő előtt elkezdik az információk kiszivárogtatását, a teaserek [vetítés előtti kedvcsinálók] megjelentetését és a sztorik felvezetését. A televíziós vetítéssel pedig még nem ér véget a reklámfilm élete, hanem a közösségi csatornákon folytatódik: a felhasználók 2014-ben összesen 6,3 millió órát töltöttek a YouTube-on a Super Bowl reklámok nézegetésével és újranézésével, ami az egy évvel korábbi adat duplája.
A mini reklámfesztiválnak beillő felhozatalból kiválasztottunk hetet, amelyet szerintünk érdemes megnézni, aki viszont kíváncsi az összes leadott spotra és nem szeretne kihagyni egyet sem, kattintson ide.
A párhuzam 1994-ig nyúlik vissza, de a termék újdonság értékét hatásosan szemlélteti:
A cukiság mindig nyerő a nézőknél. Ahogy a Best Buds szójáték is:
Ez már a reklám, vagy a tévém romlott el?
A történések megmutatása nélkül is megrázó:
A Snickers egy kaptafán készülő poénjtait nem lehet megunni:
Senki sem számít arra, hogy ha beugrik egy sörre, végül Pacman lesz belőle:
Az idei legjobb animációs film:
A Mekiben szeretettel is lehet fizetni:
Kicsit szürreális, de hát a Isten tudja, hogy mi történik akkor, ha lemerül a telefonaksi:
A Skittles debütálása viccesre sikerült: