Magyar idő szerint vasárnapról hétfőre virradóra rendezik a világ legnagyobb érdeklődésre számot tartó egynapos sporteseményét. A Super Bowl azonban nemcsak az amerikaifutball csúcsa, hanem a reklámszakma egyik értékmérője is. Nézzük a minden képzeletet felülmúló számokat!
Ha egy márkának 4,5 millió dollárt kell fizetnie egy 30 másodperces reklámfilm levetítéséért az NFL döntőjének amerikai televíziós közvetítése során, akkor – természetesen – alaposan meggondolja, hogy milyen anyagot állít össze. Nem véletlen az sem, hogy ha már rászánják az elképesztő összeget, akkor a globális top brandek közül sokan a Super Bowlra időzítik egy-egy új kampányuk indítását, vagy olyan reklámmal rukkolnak elő, amelyben hollywoodi sztárok és szupermodellek csillognak.
Főleg igaz mindez, ha a Super Bowlt közvetítő NBC még azt is próbálja lenyomni a hirdetők torkán, hogy a mérkőzés idejére vásárolt reklámcsomaghoz hasonló értékben költsenek az anyavállalat [NBC Unniversal] érdekeltségébe tartozó többi sportcsatornán is [például NBCSN, Telemundo, vagy mun2]. Így azért, hogy valaki az NFL döntője közben reklámozzon, máris legalább 9 millió dollárt kell letenni az asztalra.
A módszer, amelyet a Fox vezetett be egy évvel ezelőtt, le is lassította az értékesítési folyamatokat. Aggodalomra azonban semmi ok az aktuális közvetítő csatornánál – a Fox, az NBC és a CBS egymást váltják minden évben még legalább 2023-ig – mert a nézettség elképesztő számokat produkál. Az utóbbi években az amerikai piacon garantált a 110 millió körüli elérés. A rekordot a Fox tartja: a tavalyi Super Bowl alatt 111,5 millió néző csatlakozott be a képernyő előtt ülve a pályán zajló eseményekbe. Ráadásul a Super Bowl televíziós közönsége a reklámosok álmainak megtestesítője, ugyanis kevésbé kapcsolgatnak el a szünetekben, mint más műsorok idején.
Minden adott tehát ahhoz, hogy az NFL-döntőre szánt reklámok körül hatalmas legyen a felhajtás. A hype-ot erősíti, hogy számos márka tesz előzetesen elérhetővé információkat a készülő remekművekről, sőt a mozifilmeknél megszokott teaserezés [vetítés előtti kedvcsináló] sem ritkaság. Az idei reklámfiesztáról sem hiányozhatnak a régi motorosok [pl.: Coca-Cola, Kia, Doritos, Budweiser, GoDaddy ] de lesznek nagy visszatérők [pl.: a BMW 4 év után, a Dove Men szintén 4 év után, a Victoria’s Secret 6 év után, vagy a McDonald’s, amely az elmúlt években a mérkőzés előtt és nem közben hirdetett] és a magas belépési küszöb ellenére természetesen újoncokat is avathatunk [pl.: Skittles,Wix.com, Carnival Corp.].
Aki szeretne alaposabban elmerülni a hirdetők által vásárolt spotok részleteiben [mennyiség, reklámfilm hossza, kreatív terv, ügynökség], annak érdemes végigböngésznie az Ad Age összeállítását. Aki pedig nem bírja ki hétfő hajnalig és szeretné már most megnézni a kiszivárogtatott reklámokat, annak ajánlom az Adweek ide vonatkozó gyűjteményét.
Forrás: adage.com, adweek.com
2 hozzászólás
Pingback: Super Bowl 2015 reklámspotok | sportsmarketing.hu
Pingback: Super Bowl 50: pezseg a marketing szakma | sportsmarketing.hu