Előző cikkemben bemutattam 6 friss online marketing trendet, amelyet a sportban is érdemes alkalmazunk. Most következzen még 6 és egy ráadás!
- Tegyük emberivé a márkát
Az emberek nem gépekkel, logókkal akarnak beszélni. Nem véletlen, hogy Cristiano Ronaldonak több rajongója van a Facebookon, mint a Manchester Unitednek és a Chelsea-nek együttvéve. Kapcsolódjunk tehát be a beszélgetésekbe, válaszoljunk a kérdésekre, ismerjük el, ha hibáztunk.
- Generációs szakadék
A jelenlegi felgyorsult világban egyre inkább tágul a szakadék az idősebb generáció és a mai fiatalok között. Sokszor nem érti egyik a másikat. Észrevettük már, ugye? Ezért a fiataloknak szóló kommunikáció megtervezésében előnyösebb, ha fiatalokat is bevonunk, akik értenek a kortársaik nyelvén.
Adatok a marketinghez elérhetőbbek mint valaha
Az emberek önként tesznek közzé információkat magukról, elég csak a Facebookra gondolni, mennyi mindent osztunk meg mi is. Elemezzük és használjuk az adatokat! Marketingvezetők beszámolója szerint a marketing költségvetés 8%-át fordítják elemző eszközökre és ennek növekedését várják. Előrejelzések szerint már idén 60%-al növekednek az ilyen irányú kiadások világszerte.
- Személyere szabott tartalom
Ugyan úgy szólítanál le egy idős bácsit az utcán, mint egy csinos fiatal hölgyet? Ha nem, akkor az online térben se tedd! A személyre szabott tartalom pedig az előző pontban említetteknek köszönhetően még könnyebben előállítható, mint eddig.
- Fantázia ligák
A Real Madrid szurkolók egy újabb Neymar gólpassznak örülnek… nem, Neymar nem igazolt át, egy fantázia ligában viszont elképzelhető. Itthon már az MLSZ is elindította sajátját a Statzuppal közösen. Az ilyen játékok nem csak egyre népszerűbbek, hanem a szponzorok, klubok, bajnokságok, vagy márkák számára is széles lehetőséget kínálnak a felhasználók megnyerésére.
- Stadion alkalmazás
Most, hogy ennyi stadion épül Magyarországon, érdemes elgondolkodni, hogy külön alkalmazást fejlesszenek az üzemeltetők. A létesítményekbe ugyanis új vásárlók is betérnek, a mérkőzések mellett különböző rendezvények is helyet kapnak, többek között konferenciák és koncertek formájában. Őket szintén ki kell szolgálni információkkal, mint például parkolási lehetőségek. Az alkalmazás plusz bevételi forrást is jelenthet hirdetések révén, illetve a meglévő szponzorok magasabb szintű kiszolgálása által. A Manchester City már el is készített egy kimondottan mérkőzésnapi „appot” azoknak, akik a helyszínen szurkolnak.
+1 Ne féljünk a bukástól, próbálkozzunk
Sok nagy márka és szervezet bukott már el, miközben a következő „nagy dologba” ölte a pénzét. Fogadjuk el, lépjünk tovább és próbáljuk meg újból! Végtelen sok a lehetőség az online térben, tanuljunk meg alkalmazkodni és szokjunk hozzá a folyamatos változáshoz! Ne féljünk a bukástól, mert valójában a semmittevés a legjobb út a bukáshoz.
Forrás: socialdaily, kozossegi-media.com, Marketingmorzsák
2 hozzászólás
Pingback: Használjuk ki a 2015-ös online marketing trendeket a sportban is! 1. rész | sportsmarketing.hu
Pingback: Online marketing trendek 2015-ben - Internetes munka