A következő írásban néhány idei évre szóló online marketing trendet mutatok be, amelyet a sport területén is érdemes kihasználni.
- Még több mobil
Nem csak világviszonylatban, hanem Magyarországon is egyre többen interneteznek mobil eszközökről is. A Facebookot például 1,3 milliárd felhasználó közül 1,1 milliárd használja mobilról is, itthon pedig az 5 millió regisztráltból 3,8 millió. Sőt, összességében 78% csak mobilról lép be.
Beszédes az is, hogy a Google a keresési rangsorolásnál elkezdte figyelembe venni a mobil használhatóságot is. Honlapunkat tehát optimalizáljuk mobilra. Ehhez akár egy ingyenes ún. plugin is elegendő. Gondolkozzunk alkalmazásban is! Az okostelefonnal rendelkezők 89%-a töltött már le applikációt készülékére.
- Fektessünk a közösségi médiába
A vásárlók 85%-a szerint a cégeknek a közösségi oldalakon kéne megosztaniuk a fontos információkat. A sportban is kiemelt szerepe van a szurkolókkal való kapcsolattartásban. Nem véletlen, hogy az Arsenalnál többen dolgoznak a közösségi média csapatban, mint a CNN hasonló részlegén.
Érdemes „digitális bennszülötteket” alkalmazni ezen a poszton, akiknek már természetes ezen eszközök használata. Emellett tudjanak stratégiában gondolkodni, érdeklődjenek, legyenek motiváltak és csapatjátékosok. A megfelelő emberek nélkül lehetetlen elérni a kitűzött célokat.
- Ne csak a Facebookot használjuk!
A Facebook nem mutatja meg minden posztunkat a rajongóknak, sőt hirdetés nélkül egyes adatok szerint már csak átlagosan 10% alatti az elérés. Készítsünk mellette például rövid videókat YouTube-ra, amihez akár egy okostelefon is elég. A fiatalok körében egyre népszerűbb az Instagram, és minden poszt látszódik, használjuk ki! Sőt, véleményem szerint még a népszerű Tinder elnevezésű társkereső is használható marketing célra. Melyik fradista ne adna szívecskét egy Ferencváros címerű profilképnek? Innentől pedig már csak rajtunk múlik hogy kapcsolatba lépünk-e velük.
- Közösség
Építsünk közösséget és menedzseljük is! A követőknek, lájkolóknak adjunk hozzáadott értéket, például kedvezmény, játék, vagy exkluzív tartalom formájában.
Ne feledjük, hogy a mai világban állandóan elérhetőnek kell lennünk. Sok esetben viszont egyetlen főből áll a kommunikációért felelős személyzet. Legyen forgatókönyvünk, ha szabadságra megy, vagy beteg lesz!
- A tartalommarketing az új keresőoptimalizáló eszköz
A felhasználók 70%-a szívesebben ismer meg egy márkát cikkeken és bejegyzéseken keresztül, mint hirdetés alapján. További beszédes adat, hogy tavaly globális szinten 118 milliárd dollárt költöttek tartalommarketingre. Napra lebontva pedig átlagosan 27 millió tartalmat osztanak meg. A minőségi tartalom a király, a Google pedig ezt is egyre jobban értékeli.
- Videó mindenhol
A marketingesek 93%-a használja a videót, sőt 52%-uk ezt tartja a legjobban megtérülő tartalomnak. Percenként 100 órányi anyagot töltenek fel a YouTube-ra. Előrejelzések szerint pedig 2017-re a videó fogja az internetes forgalom háromnegyedét adni. Ahogy egy korábbi pontban is említettük, akár egy okostelefon segítségével is készíthetünk rövid anyagokat.
A listának még nincs vége, a második részt olvasd el ide kattintva!
Forrás: socialdaily, kozossegi-media.com, Marketingmorzsák
1 hozzászólás
Pingback: Használjuk ki a 2015-ös online marketing trendeket a sportban is! 2. rész | sportsmarketing.hu