Újszerű partnerséget kezdett a Sauber Forma-1-es csapata, valamint a Bajnokok Ligája döntőjére készülő Chelsea labdarúgó klub.
A svájci Sauber istálló versenyautóin már a Kínai Nagydíjon és a Bahreini Nagydíjon is szerepelt, az „Out of the Blue” és a „True Blue” felirat, amely utalt a közelgő megállapodásra. Az egyezség hivatalosan is létrejött, így május 11. és 13. között megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjtól kezdve a Chelsea FC logója jelenik meg a Sauber gépein. Cserébe a Sauber logója a londoni labdarúgó klub hazai mérkőzésein a reklámtáblákon és az interjúfalakon kap helyet.
A két sportszervezet a jövőben további programokon is együtt dolgozik majd. Először a merchandising termékek közös forgalmazását tervezik, és hamarosan elindul a mindkét fél munkáját segítő sporttudományos információk cseréje is.
A Chelsea számára főleg azért lehet előnyös az üzlet, mert a Forma 1-nek szélesebb körű a nemzetközi a televíziós közvetítése, mint a Premier League-nek. Főleg Ázsiában erős az F1 jelenléte, ahol a Manchester Uniteddel, vagy a Liverpoollal szemben egyelőre lemaradásban van a Chelsea, de Latin-Amerikában is folyamatosan duzzad a száguldó cirkusz rajongótábora. A két sportág összekapcsolása különösen vonzó lehet nemzetközi cégeknek a szponzoráció szempontjából.
A Chelsea és a Sauber partnersége nem az első kapcsolat a labdarúgás és az autósport között: a Superleague Formula sorozatban 2008 és 2011 között futball csapatok által márkázott versenyautók szerepeltek, viszont a 2011-es szezon törlése óta a visszatérésre vár a széria.
Forrás: sauber.com
1 hozzászólás
Pingback: Út a felső tízezerbe | Sportsmarketing