A 19 csapatos bajnokság első helyén végzett a Liverpool FC, második helyezett a Tottenham Hotspur, a dobogó legalsó fokára pedig az FC Basel csapata állhat. Akár kvízműsorba illő kérdés is lehetne, hogy melyik bajnokság végeredményéről van szó. A helyes válasz, hogy a Superleague Formula autóverseny-sorozatáról.
A Superleague Formula sorozat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyásával indult 2008-ban és tulajdonképpen a motorsport és a labdarúgás különös házasságának nevezhető. Minden csapat ugyanolyan 750 lóerős, 12 hengeres autót és egyforma technológiát használ a versenyeken, a különbséget a pilóták képességei és ügyessége jelenti. A sorozat érdekessége, hogy mindegyik istálló mögött egy-egy profi labdarúgócsapat áll a világ minden tájáról – ennek köszönhetően a versenyautók a klubok színeiben pompáznak.
A második évad november elején ért véget a fent említett végeredménnyel, miután a 19 csapat teljesítette a 6 európai versenyből álló sorozatot. Jövőre már 9 versenyt terveznek, 1 Európán kívüli helyszínnel, míg a sorozat 5. évadára (2012) a szervezők szeretnék elérni az évi 15 fordulót 3 Európán kívüli helyszínnel. A holland Zandvoort, az egyesült arab emírségekbeli Abu Dhabi és egy brazil pálya belépése a közeljövőben már biztosnak tűnik, de Malajzia és Dél-Afrika is jelezte érdeklődését. A televíziós közvetítéseknek köszönhetően a sorozatot közel 100 országban követhetik figyelemmel az autósport és a labdarúgás szerelmesei. Jellemző adat, hogy a spanyol Jarama-ban rendezett idei záró fordulót több mint 30 ezren tekintették meg a helyszínen.
A versenyek hangulata egyedülálló, ötvözi a labdarúgás szenvedélyét és az autóversenyek kiélezett izgalmát. Mivel nincs különbség az autók között, hiszen minden istálló ugyanazt a technológiát használja, így a klubok vetélkedése kerül előtérbe – akárcsak a futballpályán. Minden versenyhétvége óriási izgalmas hoz, és a Forma1-től eltérő, kevésbé szigorú, a helyszínen bárki számára a kulisszák mögé bepillantást engedő atmoszférának köszönhetően tartalmas kikapcsolódást az egész család számára, ahol még kedvenceikkel is találkozhatnak.
Ha még mindig nem értjük, hogy miért éri meg labdarúgó kluboknak autóversenybe fektetni, Ian Ayre, a Liverpool FC kereskedelmi igazgatója, szavai biztosan minden kételyt eloszlatnak: „A Liverpool számára fontos, hogy trófeákat nyerjen. Minden, ami sikeresen képvisel bennünket mint labdarúgó klubot, az lényeges számunkra. Amikor megnyertük Spanyolországban az idei sorozatot ott volt a madridi szurkolói csoportunk és egy csodálatos nappal ajándékozhattuk meg őket.”
„A sorozat bővülni fog a jövőben és olyan területek felé terjeszkedik, mint a Közel-Kelet vagy Ázsia, ahol a Liverpool nagy népszerűségnek örvend, szóval ez agy különösen szerencsés egybeesés számunkra.”
Ayre azt is hangsúlyozta a sportspromedia.com-on olvasható nyilatkozatában, hogy a Superleague Formula sorozatra fordított kiadásaikra befektetésként tekintenek. Egyrészt, mert cserébe használhatják a klub színeit, logóit és a márkát erősíthetik. Másrészt pedig: „Ami talán még fontosabb, terjeszthetjük a klubunk ismertségét. A Superleague olyan piacokra jut el, ahol mi, mint futball klub nem túl gyakran szerepelhetünk. Más típusú közönséget vonz a verseny, ami azt jelenti, hogy az autósport szerelmeseiben, akik közül sokan nem rajonganak különösebben a labdarúgásért, érdeklődést kelthetünk a Liverpool iránt. A másik oldalról nézve a dolgot a Liverpool szurkolók is jól járnak, mert egy nagyszerű hétvégét tölthetnek a csapatukkal és láthatnak egy kis autóversenyt is.”
Végül, ha mindez nem elég, az autósport és a labdarúgás közötti szinergia tovább növelhető közös promóciós rendezvényekkel, úgy mint a pilóták és a labdarúgók közös média eseményei, a csapatok sztárfocistáinak megjelenése autó kiállításokon, vagy a versenyautók bemutatása, tesztelése a stadionoknál.
1 hozzászólás
Pingback: Együttműködik a Chelsea FC és a Sauber F1 | Sportsmarketing