A Chelsea labdarúgó klub nyolc évvel meghosszabbította mezgyártójával és globális partnerével, az adidas-szal kötött szerződését. Angol sajtóértesülések szerint a megállapodás 160 millió fontról szól.
A Chelsea és az adidas kapcsolata 2006-ban kezdődött, amikor a német sportszergyártó kivásárolta a korábban középcsapatnak számító, de Roman Abramovics pénzéből a Premier League sztárcsapátává varázsolt klubot az Umbroval futó szerződéséből. Az együttműködés kezdetét azzal tették emlékezetessé, hogy elkészítették a világ legnagyobb csapatképét, amelyen nyolcezer Chelsea fanatikus szerepelt a játékosokkal.
Az egyesület és a sportmárka partnerségére jellemző a széles népréteget célzó és a fiatalok bevonásával járó programok indítása. Egyik legismertebb ezek közül a „Blue Pitches” névre hallgató kezdeményezés, amelynek keretében Londonban, a Chelsea otthonául szolgáló Stamford Bridge környékén alakítottak ki négy ingyenes használható, kiváló minőségű műfűves pályát a helyi ifjúság számára, hogy sportolásra ösztönözzék őket. Tavaly átadták az első „Kék Pályát” Hong Kongban is, elindítva a programot a globálissá válás útján.
A kapcsolat kiterjesztésében mindkét fél számára kiemelkedő szerepet játszott a világviszonylatban való gondolkodás. „Nagyon örülünk, hogy négy nagyon sikeres év után 2018-ig meghosszabbítottuk az együttműködést. Mindkét szervezet ambíciózus és a globális fejlődési lehetőségeket tartja szem előtt. Számunkra növekedés szempontjából Ázsia és Észak-Amerika a legfontosabb területek” – nyilatkozta Ron Gourlay, a Chelse igazgatója.
Az adidas és a Chelsea nyolc évre szóló, 160 millió font értékű szerződésénél egyedül a Nike és a Manchester United tizenhárom évre kötött 300 millió font értékű megállapodása nagyobb léptékű Nagy-Britanniában.
Bár nincs összefüggésben a mostani ügylettel, de érdemes ellátogatni az adidasnak a Chelsea számára készített kreatív honlapjára.
Forrás: chelseafc.com