autósport, rövidhír, Sportmarketing — 2010/05/11 at 14:04

Ferrari, a száguldó cigarettásdoboz

by

A múlt héten tudatküszöb alatti reklámozás vádja érte a Ferrarit a Forma 1-es autóikon használt, vonalkódra emlékeztető design miatt, mert túlzottan emlékeztetnek a Marlboro cigarettamárkára. A gyár egyeztetett a termék tulajdonosával, a Philip Morris-szal, amely egyébként régi szponzora, és engedve a nyomásnak eltávolítja a csíkokat a versenygépek oldaláról.

Az ügy a múlt héten pattant ki, amikor a The Times-nak neves pszichológusok, egészségügyi és marketing szakemberek nyilatkozták egyetértésben, hogy a Ferrari F1 autókon található piros-fehér-fekete vonalkódra hasonlító motívum egyértelműen a Marlboro cigarettásdobozokra emlékezetet. Ez pedig tudatküszöb alatti reklámnak minősül egy olyan közismert és markáns vizuális jegyekkel rendelkező márka esetében, mint a Marboro, mert a fogyasztók anélkül is emlékeztethetők a termékre, hogy ténylegesen látniuk kellene azt.

Ferrari F1 autó vonalkód mintával
Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke azonnal reagálva hevesen tagadta a vádakat, képtelenségnek és nevetségesnek minősítve az állításokat. „Őszintén, ezt a vitát teljesen értelmetlennek tartom, és a nevetségességgel határos, hogy a piros szín és egy vonalkódra hasonlító grafika arra tudná ösztönözni az embereket, hogy dohányozzanak” – nyilatkozta a csapat honlapján.
A legfrissebb hivatalos közleményük szerint azonban mégis eltávolítják a vitatott design-elemet a versenyautóikról: „A Philip Morris-szal egyeztetve arra jutottunk, hogy módosítjuk az autók megjelenését a most következő barcelonai nagydíjjal kezdődően. Azért hoztuk ezt a döntést, hogy megszüntessünk minden spekulációt az úgynevezett vonalkóddal kapcsolatban, amely sohasem szándékozott egy dohánymárkára utalni. Ezzel a lépéssel szeretnénk pontot tenni ennek a nevetséges történetnek a végére, és az alaptalan állításoknál fontosabb dolgokra koncentrálni.”

Az eltávolított vonalkód design helye a Ferrari F1 autón
A Ferrari és a Philip Morris kapcsolata hosszú időre nyúlik vissza. Legutóbb 2005 szeptemberében hosszabbították meg együttműködési megállapodásukat annak ellenére, hogy a dohánytermékek hirdetése tilos az Európai Unióban. Az olasz istálló az egyetlen a Forma 1 világában, amelynek hivatalos nevében – Scuderia Ferrari Marlboro – egy cigarettamárka szerepel. A Philip Morris-szal kötött szerződés értelmében olyan országokban, ahol az törvénybe ütközik, nem hordozzák a Marlboro márka elemeit.

Forrás: autosport.com, timesonline.co.uk
Képek: f1.gpupdate.net

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

„A Nem Hivatalos Nemzeti Utasszállítója A Tudod-Minek” – a FIFA szigorúan veszi a szponzorai védelmét

A Nemzetközi Labdarúgó Szövetség komolyan veszi együttműködő partnereinek védelmét: több mint 2500 esetben tett lépéseket a dél-afrikai világbajnoksághoz kapcsolódó szponzorációs...

Close