Régi partnerével, az összetett versenyben élen állónak járó sárga trikót szponzoráló LCL bankkal újabb öt évre írt alá a Tour de France.
Több mint harminc éve kezdődött az LCL bank és a Tour de France kapcsolata. A francia bank 1981 óta tartozik a legrangosabb kerékpáros körverseny partnerei közé, és 1987 óta szponzorálja az összetett versenyben élen állónak járó sárga trikót. A Tour de France szervezőivel, az Amaury Sports Organisationnel [ASO] újabb öt évre meghosszabbított szerződésnek köszönhetően 2017-ig még biztosan az LCL logója díszíti a legendás sárga trikót. A két szervezet együttműködése további, szintén az ASO szervezése alatt álló versenyekre is kiterjed, köztük olyanokra, mint a rangos Párizs-Nizza, vagy a Párizs-Roubaix.
A francia bank egyike a négy tagot számláló Tour de France Club-nak. A francia körverseny legmagasabb szintű szponzorait jelentő elit társaság a Carrefourral, a Skodával és a Vittellel egészül ki. Mivel a klubtagsági belépő évi 3,5 és 5 millió euró között mozog az LCL 20 millió euró körüli költéssel számolhat az öt évre szóló szerződéshosszabbítással.
A Tour de France következő, eggyel alacsonyabb szponzori szintjén tíz hivatalos partner található, akik évente 600 ezer és egymillió euró között fizetnek, majd a 14 hivatalos beszállítót magába foglaló lépcső következik, ahova az éves szinten fizetett 300 és 500 ezer euró közötti összeggel lehet bekerülni. A Tour de France kiterjedt szponzori rendszerét hat hivatalos támogató és hét technikai partner teszi teljessé, akik jellemzően kisebb készpénz összeggel, vagy természetbeni juttatásokkal járulnak hozzá a verseny sikeréhez.
Forrás: letour.fr