Li Na, az első ázsiai teniszező, aki Grand Slam tornán egyesben diadalmaskodni tudott, a világ legjobban kereső női sportolói közé emelkedett. Figyelemreméltó sportteljesítménye mellett, megnyerő személyiségének és bátorságának is köszönheti sikerét.
A 29 éves kínai Li Na az első ázsiai teniszező, aki egyesben Grand Slam tornát nyert. A Roland Garroson aratott júniusi győzelme óta hét új szponzori szerződést kötött, mindegyiket a 2 és 3,5 millió dollár közötti kategóriában, három évre szólóan. Azért nem többet, mert menedzsere, Max Eisenbud szerint egyszerűen nincs több ideje. A játékból és az egyéni szponzori megállapodásaiból származó összbevétele a második legjobban kereső női sportolóvá teheti Li Nát a szintén Eisenbud által képviselt másik teniszcsillag, Maria Sarapova mögött.
A Forbes magazin legfrissebb összeállítása szerint Sarapova éves keresete 25 millió dollár, kétszer annyi, mint az utána következő, szintén teniszező Caroline Wozniackié [12,5 millió dollár]. Li Na ezen a listán a nyolcadik helyen szerepel 8 millió dolláros keresettel, de a Forbes a 2010 júliusa és 2011. júniusa közötti időszakot vizsgálta, vagyis Li Na legújabb szerződéseit még nem tartalmazza a kimutatás. Érdekesség, hogy a 10 legjobban fizetett női sportoló között hét teniszező található, és csak egy-egy Nascar-versenyző [Danica Patrick, 3. hely, 12 millió dollár], műkorcsolyázó [Kim Yu-na, 7. hely, 10 millió dollár], illetve golfozó [Paula Creamer, 10. hely, 5,5 millió dollár].
A Roland Garros óta Li Na új partnerei között tudhatja a Mercedes Benz autógyárat és a Taikang Life Insurance kínai biztosítótársaságot. A két cég logója megjelenik a sportolónő versenyruháján is, amely kivételes eset: a Nike egyedül Li Nának engedi meg a kötelékébe tartozó teniszezők közül, hogy más szponzorokat hirdessen az öltözetén. Li Na partnerei közé egyébként olyan cégek tartoznak, mint a Rolex, a Haagen-Dazs, vagy a Sina.
Li Na új fejezetet nyitott Kína sporttörténelmében. Ragyogó teljesítménye mellett humoros, megnyerő személyiségével is kiemelkedik az átlagból. Bátorsága szintén nem lebecsülendő, 2008-ban ugyanis úgy döntött, hogy kilép az ország állami sportprogramjának védőszárnyai alól. Lemondva a biztos anyagi támogatásról, illetve az edzői és infrastrukturális háttérről, önálló menedzser- és szponzorkeresésbe kezdett. Ma már kereskedelmi értékben előrébb tart, mint Kína legnagyobb nemzetközi sportsztárja, az NBA-ből idén visszavonult Yao Ming.
Forrás: bloomberg.com
1 hozzászólás
Pingback: Ár-érték arány?! – A Forbes magazin Top 100-as kereseti listája | Sportsmarketing