A címvédő a japán sportmárka szerelésében lépett pályára az első fordulóban Wimbledonban. Hónapok óta tartó találgatásoknak vetett véget ezzel.
A wimbledoni hagyományoknak megfelelően, idén is a címvédő mérkőzésével vette kezdetét az év harmadik Grand Slam tornája. Roger Federer azonban a megszokott Nike szerelése helyett Uniqlo ruházatban sétált ki a centerpálya közönsége elé. Egyedül a cipőjén maradt meg a jellegzetes pipa.
Federer és a Nike kapcsolata 1994-ben kezdődött, amikor a svájci teniszező még a pályafutása elején járt. Szerződéses viszonyuk március 1-én ért véget, mert nem tudtak megegyezni a folytatásban. Azóta mentek a találgatások, hogy Federer vajon milyen szerelésben folytatja. Tavasszal sérüléssel bajlódott, nem játszott mérkőzéseket, a füves szezont pedig még Nike szerelésben kezdte el. Wimbledon első sajtótájékoztatóján viszont már márkajelzés nélküli felsőben vett részt, ami előrejelezte a változást.
UNIQLO is honoured to welcome Roger Federer as our new Global Brand Ambassador!#UniqloRF #Uniqlo #LifeWear #RogerFederer #Wimbledon pic.twitter.com/Xn4R4H4GVV
— UNIQLO UK (@UNIQLO_UK) July 2, 2018
Sajtóértesülések szerint a japán Uniqlo 300 millió dollárt fizet a következő 10 évben Federernek, aki a márka nagykövete lett. Ez az összeg több, mint duplája annak, amit eddig egész eddigi pályafutása során a tenisszel keresett [116,6 millió dollár], bár azt is meg kell említeni, hogy szupersztár sportolók esetében nem ritka, hogy a pályán kívül több pénzt keresnek, mint a játékukkal. Szakértői becslések szerint a Nike évente 10 millió dollárt fizetett Federernek.
Az Uniqlo együttműködéssel kapcsolatban érdekesség, hogy a japán márka – egyelőre – nem gyárt teniszcipőt, így Federer lábán továbbra is Nike virított. Ráadásul egy egyedi kiadású cipő, a 8 wimbledoni bajnoki címét jelző számmal, a londoni városkép körvonalaival, valamint a monogramjából álló RF logóval.
A mérkőzés utáni sajtótájékoztatón Federer kitért az ikonikus RF logó kérdésére is, hiszen a védjegy 2010 óta a Nike tulajdonában van. “Igen, az RF logóval pillanatnyilag még a Nike rendelkezik, de vissza fog kerülni hozzám. Bízom benne, hogy előbb, mint utóbb, számítok a Nike együttműködésére ebben a folyamatban. Ez nagyon fontos számomra és a szurkolóimnak is” – mondta Federer.
“Ez egy folyamat. De a jó hír, hogy egyszer majd visszakerül hozzám. Ez az én monogramom, hozzám tartozik. Nem örökre a Nike tulajdona, hamarosan újra az enyém lesz” – tette hozzá a svájci teniszező.
A szurkolóknak egyelőre várniuk kell arra, hogy a Federer nevével fémjelzett új Uniqlo szereléshez hozzájussanak, mert még nem kapható kereskedelmi forgalomban. A tervek szerint 2019 elején kerül majd a polcokra.
A top teniszezők közül korábban Novak Djokoviccsal működött együtt a Uniqlo, de a szerb 2017-ben Lacostra váltott. Roger Federeren kívül a Uniqlo márkanagykövete még a japán teniszező Kei Nishikori és az ausztrál golfozó Adam Scott.
A Uniqlo éves forgalma a becslések szerint elérheti a 29 milliárd dollárt 2020-ra, míg a Nike várhatóan a 40 millárd dolláros bevételhez lesz közelebb ugyanabban az időszakban.
Forrás: uniqlo.com, espn.com