A női sportok népszerűsége egyre nő – és a versenyeknek otthont adó városok profitálnak belőle. Az Ernst and Young könyvvizsgáló cég által készített tanulmány szerint a 2022-es női labdarúgó Európa-bajnokság 91,1 millió dollár gazdasági aktivitást generált a mérkőzéseknek otthont adó angol városok számára, 49,5 millió dolláros teljes nézői kiadással a játéknapok és az utazások során.
A tanulmány szerint a belföldi és a nemzetközi látogatók több mint 552.000 egynapos vagy egyéjszakás utazást tettek a rendező városokba, míg a mérkőzésekre összesen 574.875 fő váltott jegyet a torna során. Az Eb-döntő rekordszámú, 87.192 szurkolót vonzott a londoni Wembley Stadionba, az egész tornán pedig összesen 104 nemzet képviseltette magát a lelátókon.
Az Ernst and Young jelentése szerint a nézők 85%-a állítja, hogy a jövőben is szívesen látogatná a profi nemzetközi és hazai női labdarúgó eseményeket.
Média-mánia
A tanulmány azt is megállapította, hogy a legutóbbi női labdarógó Európa-bajnokság óta 289%-kal nőtt a médiajogok értéke. A 2022-es kontinenstorna volt minden idők legnézettebb női Európa-bajnoksága a televízióban, az összes mérkőzésre vetített 365 milliós nézőszámmal.
Az esemény nézői közül 84% mondta, hogy a torna javította a női labdarúgásról alkotott képét, 88% pedig azt állította, hogy a jövőben valószínűleg nézni fog női labdarúgó eseményt a televízióban.
Forrás: Front Office Sports, Ernst and Young