Jól sikerült a labdarúgó világbajnokság éve a gyűjthető sportkártyákat és -matricákat forgalmazó cégnek. Nemcsak a gyerekek kattannak rá focis albumokira.
A labdarúgó világbajnokságok évében hagyományosan jól teljesít a Panini. A szezonalitást jól jellemzi, hogy 2014-ben, a brazíliai futball-vb szintén megdobta az olasz cég árbevételét, akkor 758 millió euró értékben adtak el kártyákat és matricákat, míg például tavaly, amikor nem szerepelt kiemelt nemzetközi torna a naptárban, 536 millió euró bevételt generáltak.
A Panini vezetése sajtótájékoztatón közölte, hogy az év végi adatok alapján 1 milliárd euró körüli forgalomra számítanak 2018-ra vonatkozóan, ami rekordbevételt jelent cég életében. A tavalyi oroszországi vb-re készült albumba 682 matricát kellett összegyűjtenie a fanatikusoknak. A Panini másfélmillió gyűjtőt tart nyilván globálisan, beleértve egymillió gyereket és fiatalkorút.
A Panini jelenleg a Premier League hivatalos matrica albumán dolgozik. A két szervezet képviselői októberben kötöttek exkluzív, az egész világra kiterjedő szerződést a 2019-20-as szezonra vonatkozóan.
Az olasz céget egy testvérpár alapította 1961-ben Modenában. A Panini napjainkban 120 országban van jelen és több, mint ezer munkatársat foglalkoztat.
Forrás: paninigroup.com