Európa első számú klubszintű kosárlabda versenysorozata története során először névadó szponzort állított maga mellé és a követező szezontól hivatalosan Turkish Airlines Euroleague Basketball néven fut majd.
Névadó szponzora eddig még soha sem volt az Euroligának, a török légitársasággal viszont már dolgoztak együtt korábban. A Turkish Airlines az idei kiírás Párizsban rendezett négyes döntőjének egyik kiemelt partnere volt. Az új stratégiai megállapodás öt évre szól, amely újabb öt évvel meghosszabbítható.
A szerződés értelmében a sorozat névadásán kívül a Turkish Airlines kiterjesztett márkázási jogokhoz jutott. Hirdetéseiben használhatja a sztárjátékosok személyiségét, prémium megjelenést kap pályán és pályán kívül az Euroliga mérkőzései során, valamint az Euroliga hivatalos emblémájába ezentúl beleolvad a török légitársaság logója. A partnerség kiterjed a második számú európai kosárlabda sorozatra, az Eurocupra is, amelynek globális szponzora lesz a Turkish Airlines.
„A labdarúgás két szimbólumával, a Barcelonával és a Manchester Uniteddel kötött megegyezések mellett nagy örömünkre szolgál a világ egyik legrangosabb, Európa első számú kosárlabda versenysorozatával is együtt dolgozni. Az Euroliga névadó szponzori címének megszerzése egy stratégiai lépés a márkánk erejének és értékének globális platformon való megerősítésében. A partnerség azért is fontos számunkra, mert így hatékonyabb kommunikációt alakíthatunk ki ügyfeleinkkel Európában, amely a legnagyobb jövedelmet biztosító piacunk” – nyilatkozta Hamdi Topçu, a Turkish Airlines elöke.
„Ez a megállapodás lehetővé teszi az Euroliga számára, hogy előrelépjünk négy fő területen: az intézményin, a kereskedelmin, a közösségin, valamint a marketingben” – fejezte ki örömét Jordi Bertomeu, az Euroleague Basketball vezérigazgatója.
Az Euroliga és az Eurocup közel 350 mérkőzését a világ 197 országában közvetítik, köztük az Egyesült Államokban az NBATV műsora keretében, és a 200 millió tévénézőt jelentő Kínában.
Forrás: euroleague.net